Geplaatst op: 15-12-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Toeristisch Zeeland kan seizoen verlengen

Toeristisch Zeeland kan seizoen verlengen

HZ University of Applied Sciences heeft de HZ Sternprijs uitgereikt aan twee studenten voor hun uitmuntende scriptie. De scriptie van Miriam Günter is voor onze sector relevant. Zij komt voor seizoensverlenging met opmerkelijke suggesties.

Miriam Günter van de opleiding Vitality and Tourism Management heeft volgens de jury een zeer complete, creatieve en rijke scriptie afgeleverd waarin zij in opdracht van VVV Zeeland heeft onderzocht hoe het toerismeseizoen in Zeeland kan worden verlengd.

Klein zetje nodig voor verdere seizoensverlening

Zeeland heeft net als veel andere toeristische bestemmingen last van het seizoenspatroon dat inherent is aan toerisme. Een hele drukke en volle zomerperiode maar in de winter is het er extreem rustig. Dat zorgt voor lage inkomsten in de winter en ook weinig levendigheid. Miriam heeft onderzocht of zij met Duitse kwaliteitstoeristen het seizoen kan verlengen. Zij komen normaal al vroeg in het voorjaar en blijven tot eind oktober. Daarmee hebben ze nog maar een klein zetje nodig om het hele jaar naar Zeeland te reizen.

Zeeland moet zich op meer Duitse regio’s richten

Daartoe heeft zij 36 diepte-interviews met 72 toeristen gehouden en 8 interviews met medewerkers van klantenservices in Zeeland. Niet zo verwonderlijk constateerde ze dat er nu sprake is van een groep toeristen die van het laagseizoen geniet vanwege de rust aan de kust en de korte reisafstand. Opmerkelijk was ook dat ze een kwaliteitstoerist vond die bereid is verder te reizen. Zij blijven langer in de regio en hebben een meer avontuurlijk karakter waardoor ze ook secundaire attracties bezoeken. Ze beveelt Zeeland dan ook aan voor deze specifieke periode het zoekgebied in Duitsland uit te breiden van Noordrijn-Westfalen naar Hessen en Rijnland-Palts.

Welke doelgroepen

Doelgroepen die goed in het laagseizoen kunnen scoren zijn gezinnen met jonge kinderen, gezondheidstoeristen, wintercamperaars en verkenners die bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in de maritieme wereld en oorlogsgeschiedenis. Volgens Miriam kan februari in de toekomst een winstgevende markt worden voor families omdat dan veel kinderattracties weer opengaan.

Beide winnaars ontvingen een cheque van € 1.000,- en een, door kunstenares Hetty Heyster ontworpen, bronzen beeld van een stern.

Vanaf 6:48 presenteert Miriam haar scriptie:


Trefwoorden: toerisme, marketing, dmo's, Zeeland, seizoensverlenging

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.