Geplaatst op: 17-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Reissector leert veel bij

Reissector leert veel bij
Meer medewerkers in de reissector volgen modules.

Net als in de horeca blijkt dat de vakgenoten in de reissector massaal bijleren sinds de start van de coronacrisis. Dit blijkt uit cijfers van arbeidsmarktfonds Reiswerk en haar online leerplatform Travel College. Recente cijfers laten zien dat het aantal gebruikers is verdubbeld en de activiteiten op Travel College zijn verdrievoudigd ten opzichte van de periode vóór 1 maart 2020.

Bij Reiswerk zien ze dan ook een duidelijk groeiende vraag naar online leermodules voor de reissector. "Werknemers werken momenteel veel thuis en zien steeds meer het belang om continu te blijven leren. Mede vanwege mogelijke reorganisaties besluiten zij zichzelf alvast breder te gaan ontwikkelen,” zegt Esther Gathier, manager van Reiswerk. 

Travel College (www.travelcollege.nl) is het online leerplatform voor alle medewerkers in de reisbranche. Onlangs vierde het platform nog haar tweejarig bestaan. Daarbij werd Reiswerk extra in het zonnetje gezet door SkillsTown, aangezien Travel College een van de meest succesvolle branche-gerichte leerplatformen is in Nederland.

Ook reisondernemers zijn bezig met een transformatie voor de toekomst en zien het belang van medewerkers die flexibel op die veranderingen kunnen inspelen. Ook vanuit hen is er veel vraag naar leerplatform Travel College.

Verschuiving naar leermodules

Daar waar er vóór de coronacrisis vooral een focus lag op korte cursussen om je huidige baan beter te doen, zie je nu duidelijk een verschuiving naar meer algemene online leermodules. Populaire onderwerpen bij Travel College zijn loopbaanontwikkeling, taal en klantcontact. "Daarin zien we duidelijk dat de actualiteit rondom de coronacrisis ook meespeelt in de keuze voor de modules,” aldus Gathier.

Online ontwikkeling

Ook Hans Schuurmans, CEO bij SkillsTown, de ontwikkelaar van Travel College, ziet deze trend: "We merken dat er momenteel door veel organisaties extra aandacht wordt gegeven aan online opleiding en ontwikkeling. Ik ben enorm blij om te zien dat medewerkers binnen de reisbranche actief hun kans grijpen om zichzelf te ontwikkelen en dat wij hier een essentiële bijdrage in kunnen leveren.”

Trefwoorden: leren, online, reis, beroep

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.