Geplaatst op: 21-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Trend: 29,7 miljoen vakanties in 2019 vooraf accommodatie geboekt

Trend: 29,7 miljoen vakanties in 2019 vooraf accommodatie geboekt
De trend van online zoeken en boeken versnelt.

We willen toch graag vooraf weten dat het bed en de accommodatie klaar staat. Bijna 75% van de gevallen was de slaapplaats vooraf geboekt, blijkt uit een van de trends uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020. De coronacrisis heeft het online spel van zoeken en boeken verder versterkt. Die trend was al ingezet maar zal ook in 2021 bepalen hoe goed ondernemers de markt bedienen.

Nederlanders boekten in 2019 bij 29,7 miljoen vakanties vooraf een slaapplaats. Dat komt neer op bijna driekwart van alle vakanties. Bij vakanties in Nederland lag dit aandeel op 66 procent, bij vakanties in het buitenland op 79 procent. De boeking van de accommodatie gebeurde het vaakst direct bij de organisatie of particulier die de accommodatie aanbiedt (27 procent van de vakanties). Daarnaast boekten Nederlanders in 2019 ook dikwijls bij een reisbureau of reisorganisatie (22 procent van de vakanties) of bij een andere bemiddelaar (17 procent van de vakanties).

Je kan niet zonder...

Geef het maar toe, je kunt niet meer zonder Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020. Bestel jouw exemplaar meteen. Nog beter, neem een voordelig abonnement.
Trefwoorden: trend, Trendrapport, boeken, online, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.