Geplaatst op: 22-12-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brabant gaat voor een totaalbeleving

Brabant gaat voor een totaalbeleving
Op de foto: Sef Sweegers ()VisitBrabant), Christianne Glazenburg (GuestHouse Hotel Kaatsheuvel) en Willem Jan Brabers (Ticketsplus)

Brabantse vakantieparken kunnen via VisitBrabant eenvoudiger tickets voor Brabantse dagattracties aan hun gasten verkopen. Daarmee werkt Brabant aan een betere integratie van het toeristische aanbod.

De Brabantse leisure operator Ticketsplus lanceert een nieuw online platform speciaal voor verblijfsaccommodaties in Brabant waarmee zij vanuit hun receptie eenvoudig tickets kunnen boeken voor hun gasten. Met dit platform wordt niet alleen het Brabantse vrijetijdsaanbod extra in de etalage gezet, ook draagt het platform bij aan een positieve gastvrijheidsbeleving en daarmee aan het herstel van de sector.

Via eigen inlog direct uitjes voor gasten boeken

Het concept is eenvoudig: verblijfsaccommodaties sluiten zich aan op het online platform en krijgen met een eigen inlog toegang tot een website waarop allerlei Brabantse uitjes boekbaar zijn.  Met deze service faciliteren verblijfsaccommodaties niet alleen hun gasten, ze kunnen tickets bovendien tegen een aantrekkelijk tarief aanbieden.

Inmiddels zijn al meer dan 25 Brabantse uitjes beschikbaar in het platform, omdat VisitBrabant het platform van Ticketsplus al langer benut om het vrijetijdsaanbod van haar (trade)partners door te plaatsen op internationale boekingplatforms als Musement, Tiqets en Tripadvisor. Met deze internationale ontsluiting is het fundament gelegd voor deze doorontwikkeling.

Integratie tussen verblijf en vermaak

Een belangrijke en mooie ontwikkeling, aldus Sef Sweegers van VisitBrabant: "Het geeft een impuls aan het verder versterken van de toeristische infrastructuur binnen Brabant. Het platform zorgt immers voor een verdere integratie en samenwerking tussen verblijf en vermaak in Brabant. Accommodaties kunnen dit gebruiken om zichzelf aantrekkelijker te positioneren en gasten beter te faciliteren en andersom geven ze het Brabantse aanbod daarmee een extra podium.”

Gebruiker Christianne Glazenburg, General manager van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: "Het systeem is heel eenvoudig en direct toepasbaar. Feitelijk is het niet meer dan een website. Als accommodatie heb je een verzorgingsgebied van minstens 25 kilometer omtrek. Daarom is het fijn dat dit platform op grotere schaal werkt. Ik kan nu mijn gasten tickets van een lokaal evenement aanbieden, maar ook van de Efteling, Doloris in Tilburg of uitstapjes in Heusden.”

Optimale online presentatie

Behalve via de receptie van de verblijfsaccommodaties, krijgen hun gasten ook direct zelf toegang tot het boekingsplatform vanuit hun accommodatie. Ze kunnen hun uitstapjes bovendien al reserveren tijdens het boekingsproces en via de pre-arrival mail van de verblijfsaccommodatie. VisitBrabant helpt Ticketsplus vanuit haar expertise bij een aantrekkelijke presentatie van het Brabantse vrijetijdsaanbod binnen het platform en haar partners met het concept slim te benutten ten behoeve van gastvrijheidsbeleving en marketing.

Willem Jan Brabers van Ticketsplus: "We zijn er klaar voor om allerlei Brabantse uitjes te ontsluiten, van klein tot groot, zodat het platform steeds rijker wordt en zowel verblijfsaccommodaties als vrijetijdsaanbieders in Brabant deze samenwerking kunnen benutten.” Al meer dan 250 hotels en vakantieparken, waaronder de grotere ketens, zijn inmiddels aangesloten. "Zo ontstaat een sterk netwerk in Brabant.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, attractieparken, tickets, noord-brabant

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...