Geplaatst op: 12-01-2021
Publicatie: 2020-03

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

Leeftijd: 48
Afgestudeerd aan: Rijksuniversiteit Leiden, Bestuurskunde
Huidige functie: directeur VisitBrabant

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het samen met veel partners aan de slag zijn om de vrijetijdssector in Brabant sterker te maken. Dat is zeker in Corona-tijd een flinke klus, waarin we allemaal heel flexibel moeten zijn. De grote zorg is dat vele ondernemers door de sluitingen niet overeind blijven. VisitBrabant werkt aan campagnes om bezoekers en inwoners te laten zien waar je nu wel naartoe kan en wat je op je lijstje moet zetten om láter te bezoeken. Want; zonder bezoekers geen herstel van de sector. Die sector is heel breed: musea, horeca, evenementen en attractieparken bijvoorbeeld, en dat maakt het werk juist zo leuk. Een ander belangrijk thema in de vrijetijdssector is het aanbod van wandelen en fietsen, nu meer populair dan ooit. Wij verbinden dat aan regionale thema’s, waardoor de bezoeker ook de verhalen meekrijgt en daardoor een mooiere belevenis. Dat gaat heel goed in Brabant; onderweg is veel te beleven voor fietsers en wandelaars en we hebben veel horeca waar je kunt genieten van de Brabantse gastvrijheid.

Is naast het werk vooral druk met: een potje tennis spelen, in de tuin werken of lekker een boek lezen. Vorig jaar is de tuin vrijwel helemaal opnieuw aangeplant en dat betekent dus ook: veel onkruid dit jaar. Ik probeer bovendien elk jaar wat uit onze eigen moestuin op het bord te krijgen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar het is altijd leuk om ermee aan de slag te zijn.

Krijgt inspiratie van: ervaringen van collega’s uit andere landen of uit andere sectoren. Het is leuk om de verschillen te zien, maar je ziet ook oplossingen die je zelf goed kunt toepassen. En soms helpt het ook om tevreden te zijn met wat je zelf al geregeld hebt. Zo merk ik bijvoorbeeld dat in Nederland de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven makkelijker gaat dan in andere landen.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: op reis gaan! Door de corona-maatregelen is dat nu niet goed mogelijk. En ook in de periode daarna is het belangrijk dat we allemaal wat minder vaak en minder ver vakantie gaan vieren, dat is duurzamer. Toch vind ik het heerlijk en waardevol om af en toe even in een andere cultuur en in een ander landschap te zijn. Dat geeft ook perspectief op je eigen omgeving.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, noord-brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.