Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: NRIT redactie

Dobberend Bos verhuist naar Floriade

Dobberend Bos verhuist naar Floriade
De 20 drijvende iepen liggen nu bij de Floriade. Foto: Floriade.

Het kunstwerk Dobberend Bos heeft haar nieuwe ligplaats gekregen in het Weerwater bij Floriade Expo 2022 in Almere.

Dit werk van Mothership is een geschenk in bruikleen van Rotterdam aan Floriade. Het Dobberend Bos is een concept van Jeroen Everaert, founder van kunstproducent Mothership, gebaseerd op het kunstwerk ‘In Search Of Habitus’ van kunstenaar Jorge Bakker. Het bos bestaat uit 20 gerecyclede zeeboeien uit de Noordzee gevuld met 20 Hollandse iepen. Deze drijvende bomen zorgen voor extra vergroening en het kunstwerk vraagt tegelijkertijd ook aandacht voor klimaatadaptatie, innovatie, gezondheid en bewustwording van het belang van groen bij kinderen en volwassenen.

Een boei met verhaal op de Expo

Tijdens Floriade Preview 2021 en de Expo in 2022 kunnen bezoekers de kunstinstallatie bekijken vanuit de kabelbaan, de boot en vanaf het terras aan het Weerwater. Op de Expo komt één boei met een grote boom, waar het verhaal over de waarde van bomen voor het klimaat, biodiversiteit en leefbaarheid in de stad wordt verteld.
Trefwoorden: Floriade, evenement, Dobberend Bos, kunst

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...