Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Het netwerk van Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bestaande uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.

Marketing Drenthe werkte de afgelopen tijd al samen met diverse DMO’s in Nederland en neemt nu met een partnership bij het landelijke netwerk de stap om deze samenwerking te intensiveren. Ter introductie in het netwerk presenteerde directeur Astrid Crum onlangs de nieuwe meerjarenstrategie voor Drenthe.

Samen slimmer

Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe: "We staan als DMO’s veelal voor dezelfde opgaven. Het is zonde om het wiel opnieuw uit te vinden als je ook gebruik kunt maken van elkaars kennis en kunde. We deden dit internationaal al met de aansluiting bij de Digital Tourisme Think Thank (DTTT). Het laatste kwartaal van 2020 sloten we een partnership met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Doordat we op Nederlandse schaal nog meer gezamenlijke thema’s hebben dan internationaal, is de kennis en ervaring die we met deze samenwerking op doen nog praktischer en sneller toepasbaar”.

Waardevolle aanvulling

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is blij met het partnership van Marketing Drenthe. "Marketing Drenthe is een waardevolle aanvulling in het netwerk van destinatiemarketing- en management organisaties. De expertise van de organisatie werd in 2020 nog bekroond met een nominatie voor de Dutch Marketing Award. Met de toetreding van Marketing Drenthe zijn alle professionele organisaties op het gebied van destinatiemarketing- en management partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is er daadwerkelijk sprake van een landelijk netwerk van DMO’s”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties. Door middel van kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement, met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers.Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Over Marketing Drenthe

Marketing Drenthe bestaat uit een klein team van energieke professionals op het gebied marketing, marketingcommunicatie en marktonderzoek. Ze doen er alles aan om de gast te verleiden een bezoek aan de Oerprovincie van Nederland te brengen. De organisatie onderzoekt de wensen van de gast en deelt deze kennis met haar achterban. Met een goede mix van promotiemiddelen wordt Drenthe onder de aandacht gebracht bij relevante doelgroepen. Wil je meer weten over de activiteiten van Marketing Drenthe? Ga dan naar marketingdrenthe.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, drenthe

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...