Hoe geef je abstracte doelen een beleving
9 SDG-huizen in Nederland maken VN-doelen beleefbaar
Drie jaar nadat voormalig VN-voorman Kofi Annan ’s werelds eerste ‘SDG House’ opende in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam, is op 17 november het ‘SDG House Network’ gelanceerd. Dit netwerk bestaat uit 9 huizen die zich inzetten voor het behalen van de Sustainable Development Goals (SDG’s). Mooi streven maar het zijn abstracte doelen. Hoe maken deze huizen de doelen aantrekkelijk voor het bedrijfsleven en de consument.
De SDG’s zijn zeventien doelen voor duurzame ontwikkeling om van de wereld een betere plek te maken in 2030. We moeten dus opschieten want er zijn nog maar 9 jaar over. De SDG’s zijn in 2015 afgesproken door alle landen van de Verenigde Naties (VN), waaronder Nederland. Ze zijn een mondiaal kompas voor uitdagingen als armoede, onderwijs, vrede en veiligheid, en klimaatverandering. Dat betekent dat zowel het bedrijfsleven, de overheid en de consument aan de slag moet.
Partnership
De oprichting van het SDG House Network geeft concrete invulling aan SDG 17 – Partnership for the Goals - waarin de Verenigde Naties oproepen om samen te werken aan de duurzame doelen. Dat is precies wat het SDG House Network beoogt: bedrijven, kennisinstellingen, overheden en burgers inspireren en activeren om het behalen van de duurzame doelen in Nederland te versnellen, door het delen van kennis en het bundelen van innovatiekracht.
De negen initiatiefnemers van het SDG House Network zijn organisaties en bedrijfslocaties die zelf al op lokaal niveau duurzame ‘hotspots’ zijn die samenwerking, kennisuitwisseling en ondernemerschap voor duurzame ontwikkeling bevorderen. Met het netwerk beogen de initiatiefnemers de schaal en impact van hun activiteiten te vergroten. >>>
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |