Geplaatst op: 02-02-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Franck Gervais benoemd tot nieuwe CEO van Pierre & Vacances-Center Parcs Groep

Franck Gervais benoemd tot nieuwe CEO van Pierre & Vacances-Center Parcs Groep

De Raad van Bestuur van Pierre & Vacances-Center Parcs Group heeft Franck Gervais (44) benoemd als CEO. Franck Gervais treedt in de voetsporen van Yann Caillère. Patricia Damerval zal hem als Executive CEO terzijde staan. De benoeming van Gervais is met ingang van januari 2021 van kracht.


Frank Gervais studeerde af aan de prestigieuze Franse École Polytechnique en aan de ENPC. Hij stuurde op succesvolle wijze de transformatie aan van de Europese divisie van de Accor Group. In het verleden gaf hij als CEO leiding aan de Franse spoorweggroep SNCF, van Thalys en van Voyages-SNCF.com. In zijn nieuwe verantwoordelijkheid als CEO van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep combineert hij zijn jarenlange ervaring op het gebied van digitale marketing, strategische visie met het vermogen om leiding te geven aan grote organisaties.


"Ik ben vereerd dat ik tot CEO van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep ben benoemd. De Groep heeft sinds 1967 voortdurend ingezet op innovatie en speekt hiermee een voortrekkersrol in de internationale toeristische sector: van het Avoriaz ski-station tot Village Nature in Parijs. Ik zal voortbouwen op de strategie waarvoor Yann Caillière de basis heeft gelegd, met de ambitie om bedrijfsmodel van de Groep, de merkpositionering en bedrijfsprestaties te versterken. Onze merken moeten relevant blijven voor vakantiegangers die op zoek zijn naar een bijzondere beleving tijdens hun vakantie. De vastgoed- en toerismeteams in onze organisatie, vooral buiten Frankrijk, zullen leiding geven aan nieuwe projecten en een waardevolle bijdrage leveren aan de performance van de Groep”.


Brémond: "We zijn erg blij met het aantreden van Franck Gervais als de nieuwe CEO van de Groep. Zijn lange staat van dienst in de toeristische sector stelt ons in staat veranderingen door te voeren die nodig zijn na om na de pandemie goed te kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen.”


Yann Caillère werd in september 2019 benoemd tot CEO met als opdracht de transformatie van de Groep, als onderdeel van het strategische programma Change Up, in een stroomversnelling te brengen. Ondanks de ingrijpende impact van de coronacrisis heeft hij deze strategie zonder vertragingen tot een goed einde gebracht. De kracht van de nieuwe strategie heeft zich bewezen door de groei van de Groep gedurende periodes dat geen sprake was van een lockdown. Ook tekende Caillère voor een nieuwe organisatiestructuur.


"We hebben veel waardering voor de verfrissende wijze waarop Yann Caillère onze missie in deze uitzonderlijke periode heeft volbracht. Deze transformatie heeft hij met veel verve en op uiterst efficiënte wijze gerealiseerd. We hebben het volste vertrouwen dat hij met het Change Up-programma een stevig fundament heeft gelegd voor de herpositionering van de Groep”, vertelt Gérard Brémond, oprichter en voorzitter van Raad van Bestuur van Pierre & Vacances-Center Parcs Groep.


Caillère heeft besloten zijn consultancy-activiteiten te hervatten. "Ik wil Gérard Brémond en alle leden van de Raad van Bestuur bedanken voor hun vertrouwen en steun. Onze strategie heeft tot goede resultaten geleid dankzij de grote professionaliteit en betrokkenheid van alle teams die hieraan een bijdrage hebben geleverd. Dit stelt de Groep in staat om invulling te geven haar ambities voor de toekomst.”

Trefwoorden: Nieuwe CEO Center Parks

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...