Uit creatieve evenementen ontstaat Kerk als Merk
Evenement Klim naar het Licht. Foto: DOSS.
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten. Het succes van de door deze bureaus bedachte Klim naar de Hemel (Grote Kerk Alkmaar, 93.000 bezoekers in 2018), Klim naar het Licht (KoepelKathedraal Haarlem, 80.000 bezoekers in 2020) en de Wezens van de Kathedraal (Haarlem) ligt mede ten grondslag aan ‘Kerk als Merk’ dat zich nadrukkelijk óók op kleinschalige evenementen richt.
‘Kerk als Merk’ ziet mogelijkheden om kerkgebouwen anders te benutten, mede omdat ze vaak op A-locaties staan en cultureel, historisch en/of architectonisch gezien interessant zijn. ‘Maar helaas blijven veel van deze gebouwen onopgemerkt omdat ze voor het publiek gesloten zijn. We bedenken samen met de eigenaren manieren om ze weer tot leven te brengen. Dat doen we met respect voor het gebouw en – als die er nog is – de kerkelijke gemeenschap’, zegt Bart van Koppen, een van de initiatiefnemers van ‘Kerk als Merk’ .
Maak de waardevolle plek
Van menig gesloten of in onbruik geraakte kerk valt volgens Mirella Doss van DOSS Events een in maatschappelijk of cultureel opzicht waardevolle plek te maken: ‘Dat kan door er passende evenementen te organiseren. Die zorgen voor verbinding en synergie en geven een meerwaarde aan het merk dat kerken lokaal vaak nog steeds zijn. Je kan dat doen door >>>Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Cultuur, Evenementen, Marketing
Trefwoorden: kerk, merk, evenement, marketing, strategie, waardevolle plek