Geplaatst op: 22-02-2021
Auteur: Redactie
NRIT

30.000 bezoekers voor online vakantiebeurzen van SVR

30.000 bezoekers voor online vakantiebeurzen van SVR

De eerste drie online vakantiebeurzen van de Stichting Vrije Recreatie hebben al 30.000 bezoekers getrokken. Normaal gesproken organiseert deze belangenbehartiger voor kleinschalige (boeren)campings in februari vier fysieke vakantiebeurzen. Ten gevolge van corona en de daarvoor geldende maatregelen kon daar dit jaar geen sprake van zijn, dus werd een online variant georganiseerd. 

Tot en met 6 maart stellen campingeigenaren – in wekelijks wisselende samenstelling – zich middels een video aan de kampeerder voor. Geen grote professionele producties, maar zelf opgenomen en heel persoonlijk. De belangstelling daarvoor is boven alle verwachting. Er wordt ook al volop geboekt door de 125.000 donateurs. 

Kleinschalig kamperen populair

SVR signaleert dat kleinschalig kamperen populair is in coronatijd. Rustige campings met veel ruimte, al dan niet met privé sanitair. "Opvallend is dat er al vroeg in het seizoen geboekt wordt. Vorig jaar waren veel campings volgeboekt en hadden mensen met hun nieuw aangekochte kampeermiddel moeite een plekje te vinden. Dat speelt misschien nu mee”, aldus Bas van Mill van de SVR.

Het succes van de kleinschalige campings laat zich makkelijk verklaren. "Recreanten zijn op zoek naar ruimte, buiten zijn en betaalbaar kamperen. Zeker in deze onzekere tijden. Niet massaal, wel persoonlijk. Voor zover bekend gaan de campings gewoon open. Sommige campings hebben geïnvesteerd in een meer permanente vorm van privé sanitair, omdat daar – ook buiten coronatijd – behoefte aan is bij kampeerders."

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, mini campings

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...