Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-03-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

TUI introduceert nieuw label: Fair Travel

TUI introduceert nieuw label: Fair Travel

TUI introduceert onder het label Fair Travel pakketreizen die een positieve impact hebben op de lokale bevolking en bijdragen aan de verduurzaming van de mobiliteit. 

TUI heeft de tijd waarin ze geen reizen konden aanbieden nuttig gebruikt om in kaart te brengen hoe haar  vakantiereizen een grotere bijdrage kunnen leveren aan mens en milieu op de vakantiebestemmingen. Dat heeft geleid tot de introductie van Fair Travel, (h)eerlijk op vakantie. Met een Fair Travel reis:

  • Steun je de lokale bevolking en economie
  • Verblijf je in een accommodatie met een eco-label
  • Draag je bij aan de verduurzaming van mobiliteit

Samen bijdragen aan eerlijke vakantie

Met Fair Travel draagt de klant samen met TUI bij aan eerlijke vakanties. In elke reissom zit een bijdrage van 2 euro per persoon ingecalculeerd en TUI verdubbelt die bijdrage. De helft van het totale bij elkaar gebrachte bedrag wordt besteed aan projecten die de lokale economie en bevolking op vakantiebestemmingen steunen. Dit doen ze via TUI Care Foundation. De andere helft wordt geïnvesteerd in projecten die bijdragen aan de verduurzaming van mobiliteit. Jaarlijks vindt er een rapportage plaats hoeveel er is opgehaald en in welke projecten is geïnvesteerd.

Zijn we er dan?

Volgens Arjan Kers, General Manager TUI Nederland is Fair Travel een eerste stap en zijn we er nog lang niet: "Nee zeker niet en dat pretenderen we ook niet. We zijn ervan overtuigd dat reizen duurzamer moet worden en we willen ver gaan om samen met onze reizigers verder dat pad te bewandelen. Maar alleen overtuiging is niet voldoende, het gaat om concrete stappen nemen en laten zien wat je doet. De waarde van Fair Travel is dat de belangrijkste vakantiea-anbieder in Nederland, zich verbindt aan het duurzamer maken van reizen. Omdat we er oprecht in geloven. Elke dag, elke maand en elk jaar weer een stap voorwaarts. En als we daar dan soms dingen voor moeten laten, dan deinzen we daar ook niet voor terug. We doen dit samen met onze reizigers, want hoe meer mensen stappen nemen, hoe groter de impact.

Steun aan de lokale bevolking en economie

TUI is al heel erg actief op dit thema. Zo zien ze erop toe dat eten, drinken en ingrediënten zo veel als mogelijk op de bestemming zelf gekocht worden. Ook worden alleen verantwoorde excursies aangeboden waarvoor een een eerlijke prijs wordt betaald. Daarnaast leidt de TUI Academy mensen op om in de hotels te werken en zo een baan in het toerisme te vinden. Daarnaast hebben al meer dan 1.000 hotel in het TUI aanbod hebben een eco-label behaald en hebben ze oog voor het welzijn van de medewerkers en de lokale bevolking. In 2019 brachten 439.000 TUI-gasten een vakantie in een dergelijke accommodatie door en als de coronapandemie er niet was geweest, had dat aantal in 2020 een half miljoen bereikt. Ten behoeve van duurzaam transport investeert TUI in onderzoek en in een jonge vloot vliegtuigen.

Link: https://www.tui.nl/fair-travel/.
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, touroperators, duurzaam toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...