Geplaatst op: 05-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Mark Rutte, red jij onze zomer

Advertentie Corendon en Sunweb zaterdag 5 maart in dagbladen

Mark Rutte, red jij onze zomer
\

Reisorganisaties Corendon en Sunweb roepen demissionair minister-president Mark Rutte op om de naar vakantie verlangende Nederlanders én de reisbranche perspectief te geven over vakanties in 2021. Dit doen de twee touroperators zaterdag 6 maart via een advertentie in de landelijke dagbladen waarin de hulpkreet om onze zomer te redden is te lezen. De actie wordt gesteund door reisbrancheorganisatie ANVR.

Dit is de hulpkreet van de Corendon en Sunweb aan Mark Rutte:

Beste Mark,


We maken ons een beetje zorgen. Ook over jou. Dat langere haar staat je heus wel leuk, maar je ziet wat pips. We begrijpen dat het veel is. Het land managen tijdens de coronacrisis. Iedereen tevreden houden. En ondertussen ook nog campagne voeren. We zouden bijna zeggen: jij bent straks aan een welverdiende vakantie toe. Dat menen we echt. Maar ja, hoe? Waarheen? En vooral: wanneer?  

Boris Johnson heeft de Britten verteld dat ze, als alles goed gaat, vanaf 17 mei weer mogen genieten van de buitenlandse stranden. Begrijp ons niet verkeerd, wij houden net zoveel van Nederland als jij. Maar we kijken ook graag uit naar een vakantie over de grens: een andere taal, een andere cultuur, een andere setting, de zon op onze huid. Het maakt ons zoveel rijker en relaxter.

Een ontspannen vakantie begint natuurlijk bij ontspannen kunnen boeken. Daar houden reisorganisaties extra rekening mee. Want de pakketreis is altijd veilig. Met een volwaardig ‘pakket’ veiligheidsmaatregelen. Pakketreizen worden nooit uitgevoerd als het reisadvies code oranje heeft. Bovendien geniet je van zonnige zekerheden zoals je geld terug binnen 2 weken of een omruilgarantie wanneer een vakantie niet doorgaat.

Dus Mark, wat denk je ervan? Red jij onze zomer? De zomer van iedereen die van vakantie houdt? De zomer van alle Nederlanders? De zomer die ook jij op reces in de zon zou moeten doorbrengen? Je hoeft van ons geen Boris te zijn, een gewone kapper volstaat, maar iets van zekerheid zouden we heel fijn vinden. Noem het een zon op de horizon. Daar wordt iedereen beter van - en jij dus ook. Kom, laat ons weten vanaf wanneer we weer met vakantie mogen gaan. We hebben het allemaal nodig! 
Trefwoorden: reizen, perspectief, beleid, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.