Geplaatst op: 08-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Evenementenbranche komt met Nationaal Evenementenplan

Evenementenbranche komt met Nationaal Evenementenplan
Photo by Wendy Wei from Pexels

Het Eventplatform en de Alliantie van Evenementenbouwers komt met een Nationaal Evenementenplan. In dat plan houden ze rekening met de nieuwste ontwikkelingen rondom vaccinatie, de lessen die uit de Fieldlabs kunnen worden getrokken en sneltesten deze zomer. De initiatiefnemers willen met dit Nationaal Evenementenplan evenementen sneller uit de coronacrisis laten komen.

Jolanda Jansen van de Alliantie van Evenementenbouwers: "Er is dringend behoefte bij mensen aan ontspanning op een verantwoorde en veilige manier en dat kunnen wij als branche bieden. Op de huidige routekaart van de overheid ontbreekt niveau 0 en is er nog geen rekening gehouden met vaccinaties en sneltesten”. De branche wil in april publiek welkom heten op anderhalve meter afstand, in mei tijdens o.a. het Eurovisie Songfestival een volgende stap zetten en in juni weer een stap zetten rondom het EK voetbal. Dan moet op basis van sneltesten de capaciteit naar 50% of zelfs 70% van de reguliere bezoekersaantallen worden gebracht.

Riemer Rijpkema van het Eventplatform: "Per 1 juli denken wij bij onze activiteiten met de oorspronkelijke capaciteit te kunnen werken. De ‘anderhalve meter’ kunnen we dan loslaten, als we werken met sneltesten, triage en monitoring van ons publiek. Dat lijkt ook een logisch vervolg gezien de verwachting van minister De Jonge dat dan in Nederland iedereen tenminste één vaccinatie heeft gekregen”.

De branche zit verder nog met smart te wachten op de eerder toegezegde garantieregeling voor de zomerevenementen. In januari is door de overheid een garantiefonds van 300 miljoen toegezegd zodat de zomerevenementen die na 1 juli plaatsvinden kunnen beginnen met de voorbereidingen. De details van het garantiefonds zijn nog niet bekend gemaakt maar worden rond half maart verwacht.  

Trefwoorden: evenementen, corona, crisis, herstel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.