Geplaatst op: 10-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland
Brigitte Daalder leidt Visit Flevoland vanaf 1 april. Foto: Daalder.
Brigitte Daalder-van Merkesteijn is benoemd als directeur-bestuurder van Visit Flevoland. Dat gebeurde met de vaststelling hiervan door het college van Gedeputeerde Staten. Brigitte Daalder start op 1 april als directeur-bestuurder en neemt daarmee het stokje over van Rinkje Tromp.

Visit Flevoland is de destinatiemarketingorganisatie voor de vrijetijdssector van het gebied Flevoland. De vrijetijdssector is voor Flevoland belangrijk voor werkgelegenheid, maar ook in voorzieningen voor de bewoners van Flevoland. Visit Flevoland werkt samen met partners aan het vergroten van de bekendheid van en het bezoek aan Flevoland. Hiervoor is het merk Flevoland ontwikkeld, gebaseerd op het unieke verhaal van Flevoland, ‘man-made land’. Het DNA van Flevoland wordt met de volgende waarden geduid: slim, aanpakken, met elkaar, durf en ondernemend. Als marketingorganisatie heeft Visit Flevoland ook die waarden in haar karakter.

Karakter van een ondernemer

Brigitte Daalder past bij dat karakter. Niet alleen deed zij jarenlange werkervaring op in commerciële functies en in de publieke sector, ook was zij eigen ondernemer. Brigitte: ’Ik ben ondernemend en zie altijd kansen en creatieve mogelijkheden. Ook als ik in loondienst werk, denk ik als een ondernemer: bij alle ideeën die ik ontwikkel, vraag ik me af of het voor een ondernemer een haalbaar concept is. Iedere euro die uitgegeven wordt, moet terugverdiend worden met hard werken, dat realiseer ik me als geen ander. Een idee kan op papier nog zo mooi zijn, maar als het voor de partners waarmee je werkt om welke reden dan ook niet haalbaar is, zal het nooit een succes worden. Het bundelen van krachten en zo het moois dat Flevoland te bieden heeft verder versterken en naar voren brengen, is iets dat mij goed ligt. Overigens niet alleen extern. Ook binnen het team vind ik het van groot belang dat we allemaal ons steentje evenredig bijdragen en zo met elkaar de schouders er onder zetten.’

Gedeputeerde Jop Fackeldey: ‘Het college van Gedeputeerde Staten is erg blij dat Visit Flevoland een waardige opvolger heeft gevonden voor Rinkje Tromp. Ik heb er alle vertrouwen in dat Brigitte het goede werk van Visit Flevoland voort zet.’

Rinkje Tromp heeft vanaf 2007 gewerkt voor Flevoland, eerst in de functie van teamleider Toerisme Flevoland en sinds 2 jaar in de rol van directeur-bestuurder voor Visit Flevoland B.V.
Trefwoorden: Flevoland, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Nederlands succes bij PiNCAMP Awards
Nederland ging er op het jaarlijkse PiNCAMP Gala met maar liefst twee awards vandoor. Nina Gravelink van De Achterste Hoef kreeg de Young Talent Award en de Beerze Bulten won in de categorie Innovation and Progress.
20/01/25
Exclusief voor leden
Wie zijn uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar?
Camping De Kleine Wolf in Nederland is uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar. Camping44 in Italië werd de Europese winnaar. Deze campings zijn gekozen door 11.000 kampeerders.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...