Geplaatst op: 10-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland
Brigitte Daalder leidt Visit Flevoland vanaf 1 april. Foto: Daalder.
Brigitte Daalder-van Merkesteijn is benoemd als directeur-bestuurder van Visit Flevoland. Dat gebeurde met de vaststelling hiervan door het college van Gedeputeerde Staten. Brigitte Daalder start op 1 april als directeur-bestuurder en neemt daarmee het stokje over van Rinkje Tromp.

Visit Flevoland is de destinatiemarketingorganisatie voor de vrijetijdssector van het gebied Flevoland. De vrijetijdssector is voor Flevoland belangrijk voor werkgelegenheid, maar ook in voorzieningen voor de bewoners van Flevoland. Visit Flevoland werkt samen met partners aan het vergroten van de bekendheid van en het bezoek aan Flevoland. Hiervoor is het merk Flevoland ontwikkeld, gebaseerd op het unieke verhaal van Flevoland, ‘man-made land’. Het DNA van Flevoland wordt met de volgende waarden geduid: slim, aanpakken, met elkaar, durf en ondernemend. Als marketingorganisatie heeft Visit Flevoland ook die waarden in haar karakter.

Karakter van een ondernemer

Brigitte Daalder past bij dat karakter. Niet alleen deed zij jarenlange werkervaring op in commerciële functies en in de publieke sector, ook was zij eigen ondernemer. Brigitte: ’Ik ben ondernemend en zie altijd kansen en creatieve mogelijkheden. Ook als ik in loondienst werk, denk ik als een ondernemer: bij alle ideeën die ik ontwikkel, vraag ik me af of het voor een ondernemer een haalbaar concept is. Iedere euro die uitgegeven wordt, moet terugverdiend worden met hard werken, dat realiseer ik me als geen ander. Een idee kan op papier nog zo mooi zijn, maar als het voor de partners waarmee je werkt om welke reden dan ook niet haalbaar is, zal het nooit een succes worden. Het bundelen van krachten en zo het moois dat Flevoland te bieden heeft verder versterken en naar voren brengen, is iets dat mij goed ligt. Overigens niet alleen extern. Ook binnen het team vind ik het van groot belang dat we allemaal ons steentje evenredig bijdragen en zo met elkaar de schouders er onder zetten.’

Gedeputeerde Jop Fackeldey: ‘Het college van Gedeputeerde Staten is erg blij dat Visit Flevoland een waardige opvolger heeft gevonden voor Rinkje Tromp. Ik heb er alle vertrouwen in dat Brigitte het goede werk van Visit Flevoland voort zet.’

Rinkje Tromp heeft vanaf 2007 gewerkt voor Flevoland, eerst in de functie van teamleider Toerisme Flevoland en sinds 2 jaar in de rol van directeur-bestuurder voor Visit Flevoland B.V.
Trefwoorden: Flevoland, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.