Geplaatst op: 11-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Roompot trapt het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe activiteiten

Van zandkastelen bouwen tot TikTok Challenges

Roompot trapt het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe activiteiten
  • Op maat van verschillende leeftijdsgroepen
  • 4 thema’s: ontdek, speel, creëer en verbind
  • Begeleid, om zelf te doen of digitaal
  • Ongezien in de branche
  • Ruim 300 animatoren

Roompot start het zomerseizoen met meer dan 100 nieuwe activiteiten op maat van zijn gasten. Het is speciaal aangepast aan de verschillende leeftijdsgroepen van gasten: van de allerjongsten tot het hele gezin, zonder de coole kids en tieners uit het oog te verliezen of op een hoopje te gooien. De afwisseling tussen activiteiten die de gasten laten ontdekken, spelen, creëren en verbinden maakt het volledig aanbod niet alleen compleet maar garandeert ook een erg leuke, gevarieerde en ongeziene vakantie.

 

Met ruim 180 vakantieparken in zijn aanbod weet Roompot dat niets zo moeilijk is als gepaste animatie en activiteiten te organiseren voor alle gasten. De ene zoekt de absolute rust, de andere wil de hele dag geprikkeld en geëntertaind worden. De combinatie van beide zorgt vaak voor eenheidsworst en weinig variatie in de gastbeleving. 

 

Op maat van het park en de gasten

Roompot koos voor de andere weg en analyseerde de voorbije twee jaar het profiel van de gasten die elk park bezoeken en wat hun verwachtingen zijn. Dit met het besef dat gasten en hun verwachtingen tijdens een midweek, weekend of schoolvakantie kunnen variëren.

 

Met de resultaten van die studie ging het aan de slag en creëerde het met ‘the entertainment department’ - kortweg ‘ted’ -, de referentie in Europa en Groot-Brittannië als het aankomt op entertainment, het resultaat is meer dan 100 nieuwe activiteiten. Honderd activiteiten die vanaf nu worden uitgerold. Ook 100 activiteiten die absoluut vernieuwend zijn voor de hele branche.

 

Voor jong of oud(er), maar ook voor kids en tieners

Vaak denken (thema)parken, entertainment specialisten en vakantieaanbieders aan de allerjongsten en aan het gezin als het op activiteiten aankomt. Gaat men iets verder, dan komen ook de 8- tot 11-jarigen aan bod. De tieners vergeet men dan bewust. ‘Erg moeilijk te prikkelen’, redeneert men.


Met zo’n ruim aanbod en geen twee parken die dezelfde zijn, koos Roompot bewust om geen van de 4 groepen minder aandacht te schenken. Kindergeluk is dubbel geluk, wat de leeftijd ook is. Op die manier ontwikkelden Roompot en ted 65 activiteiten voor de Koos Klub, de 4 tot 7-jarigen. In dat aanbod zitten zowel dansparades en SuperChef kookworkshops in 7 varianten waar kinderen onder meer een tompouce of bolus leren maken, als een heus Roompot piratenspel en het 'The Explorer'-spel, waarin de kinderen in de huid van echte avonturiers en astronauten kruipen.

 

De Kool Kids, van 8 tot 11 jaar, kunnen rekenen op ruim 78 verschillende activiteiten. Van TikTok Challenges en het maken van armbanden tot lasergames en GPS-zoektochten. Net als de ‘silent disco’ natuurlijk. Dit zijn allemaal nieuwe activiteiten die een kind nooit eerder op een vakantiepark beleefde.

 

Voor de tieners heeft Roompot 32 coole activiteiten klaar, zoals muziek leren mixen als een dj, (alcoholvrije) virgin cocktails shaken, vlogsessies en een detective spel met metaaldetectoren. Bij Roompot is men alvast overtuigd dat de ‘take over party’ een voltreffer wordt: tieners kunnen dan hun eigen feestje organiseren. Zelfs de tieners zullen uitkijken naar de volgende familievakantie.

 

Voor de volwassenen, met of zonder kids, staan voortaan 34 activiteiten op het Roompot programma: shows, een Olympisch Spelen voor het hele gezin, geocaching of avonturentochten.

 

Roompot voorziet ook in voldoende variatie in het type activiteit: van heel chill tot erg energiek, ondergebracht in de volgende 4 categorieën: ‘Create’, ‘Play’, ‘Explore’, en ‘Connect’.

 

Naast de ongeziene afwisseling in de soort activiteiten legt Roompot ook veel meer de focus op buitenactiviteiten, de ontdekking van de omgeving en actief bezig zijn.

 

Begeleid door 300 enthousiaste animatoren, om zelf te doen of online

Omdat je bij het dj-mixen best wat hulp kan gebruiken van iemand die dit met passie doet, voorziet Roompot bij heel wat activiteiten een enthousiaste begeleiding. Ouders laten hun jonge kinderen ook niet zomaar ergens achter. Dit zomerseizoen heeft Roompot ruim 300 animatoren op zijn parken.

 

Wie met vakantie is, wil uiteraard ook vrij zijn en het tempo zelf kunnen bepalen, zeker wanneer het gezin samen wat wil doen. De nieuwe DIY-activiteiten van Roompot zal hen als gezin een mooie tijd bezorgen. Zij kunnen de ‘family work out’ en 'The Pirates of Roompot', een interactieve speurtocht dankzij de nieuwste technologieën op smartphones (NFC), alvast op het verlanglijstje noteren.

 

Een laatste categorie gebeurt 100% digitaal, met filmpjes, op het tempo van de tieners, zodat hij/zij zelf kan scrollen, herbekijken en liken.

 

Intensieve voorbereiding en opleiding voor een ongekend aanbod in de branche

De eerste activiteiten starten al deze maand op verschillende parken en worden in de komende weken verder uitgerold. Andere zullen in de komende maanden aan het aanbod worden toegevoegd, zodat gasten een zee aan keuze en variatie hebben.

 

Aan deze uitrol ging heel wat voorbereiding vooraf. Het team dat voor deze sterke gastbeleving gaat, werkte meer dan een jaar met ‘ted’ aan dit ongeziene aanbod. De voorbije maanden leidde het ook alle animatoren op zodat zij gasten vanaf deze maand kunnen laten genieten van een groots animatieaanbod.



Scherp in management: Vakantieparken in Nederland

Wil je als vakgenoot alles weten over de ontwikkeling van vakantieparken? Verbeter je managementkwaliteiten met 'Het vakantiepark in Nederland'

Trefwoorden: Vakantieparken, animatie, accommodatie, management

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...