Geplaatst op: 12-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)
Een van de accommodaties van BoerenBed. Foto: Roompot.

Roompot breidt zijn aanbod uit met 27 nieuwe locaties door een exclusieve samenwerking met BoerenBed. Hiermee duikt de Zeeuwse accommodatiereus in het relatief kleine maar nog steeds groeiende segment van verblijven bij de boer. Het gaat op dit moment hard met alle ontwikkelingen in vakantieparken. Roompot stapt in een goed uitgewerkte internationale formule.

Ditmaal geen vakantieparken, maar echte boerderijen in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk waar gasten heerlijk in alle luxe en comfort van de sfeer op het platteland kunnen genieten. Zeg niet zomaar boerderijen. Het zijn één voor één zorgvuldig geselecteerde kleinschalige locaties die een inspirerende en veilige omgeving voor gezinnen en kinderen bieden. Waar ze naar hartenlust van de boer, de dieren en de natuur kunnen leren, maar vooral het boerenbuitenleven met de rest van de familie kunnen ontdekken.

Wat is de boerenbeleving?

Deze vakantie combineert het gevoel van kamperen met het comfort van een echt bed, keuken, douche en toilet. Licht wek je op, niet door op de schakelaar te drukken, maar door de kaarsen en olielampen aan te zetten. En koken gebeurt op een authentieke houtkachel. Wanneer de kids de leuke dag vol prikkels dan nog eens kunnen afsluiten met marshmellows boven het kampvuur, zal de vraag waarschijnlijk zelfs niet worden gesteld waar de tablet ligt en waarom er geen wifi is. Die is er niet, net als het elektra.

De accommodaties

In de tent vinden de gasten alles wat zij nodig hebben tijdens de vakantie op de boerderij: van schaar tot pan en van bestek tot koffiekopjes. Zij hoeven dus niets mee te nemen van huis. De accommodaties zijn tussen de 45 tot 50 m2 groot en ingericht voor maximaal 6 tot 8 personen. Terwijl de ouders het ruime tweepersoonsbed zeker zullen appreciëren, zullen de kinderen onder elkaar uitmaken wie bovenaan in het stapelbed mag en wie onder het wollen dekbed in de sfeervolle BoerenBedstee mag kruipen.

Een koelkist – neen, geen koelkast -, keukenblok met stromend water en een houtkachel zijn ook voorzien, net als een privédouche en -toilet. Wie badend volop van de omgeving wil kunnen genieten, boekt er een hot tub bij.

Bij het arrangement hoort ook een barbecue, de houtkachel, de kaarsen en lampenolie om het ’s avonds extra gezellig te maken. Lokale streekproducten koopt men in het boerderijwinkeltje.

De eerste 6 locaties in Nederland staan sinds vandaag op de Roompot website. In de komende weken volgen nog 21 locaties in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Met dit nieuws komt de teller al op 30 nieuwe locaties die Roompot dit jaar aankondigde.


Trefwoorden: vakantiepark, accommodatie, boer, verblijf, marktsegment, marketing, formule, concept

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.