Geplaatst op: 19-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

365 dagen per jaar op het park, online en on demand

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

Animatie op parken zal er de komende jaren helemaal anders uitzien. Roompot zorgt dit jaar alvast voor een revolutie in de branche. Naast 100 nieuwe activiteiten op en rond het park introduceert het ook een digitaal animatieaanbod waarvan gasten op het park maar ook thuis het hele jaar kunnen genieten.

 

Negen dagen geleden kondigde Roompot aan dat het het zomerseizoen aftrapt met meer dan 100 nieuwe activiteiten voor jong en oud(er). Ruim 300 animatoren staan vanaf nu in voor ongeziene activiteiten die op maat van de gasten en elk park zijn ontwikkeld: van GPS-zoektochten tot vlogsessies en van SuperChef kookworkshops, waarin de kinderen o.a. een tompouce leren maken, tot de silent disco’s. Geen standaardpakket dat men overal terugvindt, maar een ongezien en uniek aanbod waarmee Roompot zich duidelijk in de vakantiebranche onderscheidt en voor een revolutie zorgt. 

 

Niet alleen op het park, maar ook thuis

De aankondiging van 100 nieuwe activiteiten van vorige week gold slechts als een aftrap van het seizoen. Vandaag kondigt de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland aan dat het ook een volledig digitaal animatieaanbod ontwikkelt voor zijn gasten. Voor op het park, maar ook voor thuis tijdens die 50 andere weken van het jaar. Vooraf, om alvast in de vakantiesfeer te komen of achteraf om dat heerlijke gevoel vast te houden.

 

Gethematiseerd digitaal aanbod

Net als bij de 100 nieuwe activiteiten op de parken denkt Roompot aan elke leeftijdsgroep. Het nieuwe gestreamde aanbod bestaat dus uit leuke ervaringen, belevenissen en avonturen die de kinderen alleen of met het hele gezin kunnen uitvoeren. Op het park en thuis, wanneer het hen uitkomt. Verschillende thema’s verzekeren de gasten en Roompot dat het nooit saai wordt, integendeel.

 

Roompot creëert hiervoor geen nieuwe kanalen of de zoveelste app die men moet downloaden, maar gebruikt net die media die de kinderen nog beter kennen dan hun ouders: TikTok, Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest en zijn website, maar natuurlijk ook de grote led- en andere schermen op de parken.

 

Geen herhaling, wel streaming

Om zijn gasten het hele jaar door – en dus ook thuis – te animeren, zal Roompot voortdurend nieuwe activiteiten en filmpjes ontwikkelen en verspreiden. Van vervelende herhalingen is dus geen sprake. Ook niet van "vaste uitzendmomenten”. De Netflix- en YouTube-generatie streamt en bekijkt iets wanneer hij dat wil.

 

Heel wat van die activiteiten worden uiteraard op de parken opgenomen. Voor andere gaat het animatieteam de opnamestudio’s in. Maar Roompot maakt ook ruimte en tijd voor leuke inzendingen en herinneringen van gasten.

 

100 items en activiteiten

Dat het menens – en niet zomaar een marketingstunt – is voor Roompot blijkt uit het overzicht van alle digitale activiteiten die het lanceert. Honderd activiteiten voor thuis en elders staan nu al op de planning: van voorleesverhalen tot danslessen en van online quizzen tot yoga voor volwassenen, zonder de maandelijkse ‘challenges’ te vergeten waarmee het Roompot animatieteam de gasten ook thuis uitdaagt.

Roompot zal alle activiteiten onder een noemer streamen: Roompot Connect. Met de lancering van dit aanbod en de meer dan 100 nieuwe activiteiten op de parken zorgt Roompot voor een ware revolutie als het aankomt op vermaak van de gasten.

Trefwoorden: park, online, on demand, digitale animatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...