Geplaatst op: 19-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

365 dagen per jaar op het park, online en on demand

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

Animatie op parken zal er de komende jaren helemaal anders uitzien. Roompot zorgt dit jaar alvast voor een revolutie in de branche. Naast 100 nieuwe activiteiten op en rond het park introduceert het ook een digitaal animatieaanbod waarvan gasten op het park maar ook thuis het hele jaar kunnen genieten.

 

Negen dagen geleden kondigde Roompot aan dat het het zomerseizoen aftrapt met meer dan 100 nieuwe activiteiten voor jong en oud(er). Ruim 300 animatoren staan vanaf nu in voor ongeziene activiteiten die op maat van de gasten en elk park zijn ontwikkeld: van GPS-zoektochten tot vlogsessies en van SuperChef kookworkshops, waarin de kinderen o.a. een tompouce leren maken, tot de silent disco’s. Geen standaardpakket dat men overal terugvindt, maar een ongezien en uniek aanbod waarmee Roompot zich duidelijk in de vakantiebranche onderscheidt en voor een revolutie zorgt. 

 

Niet alleen op het park, maar ook thuis

De aankondiging van 100 nieuwe activiteiten van vorige week gold slechts als een aftrap van het seizoen. Vandaag kondigt de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland aan dat het ook een volledig digitaal animatieaanbod ontwikkelt voor zijn gasten. Voor op het park, maar ook voor thuis tijdens die 50 andere weken van het jaar. Vooraf, om alvast in de vakantiesfeer te komen of achteraf om dat heerlijke gevoel vast te houden.

 

Gethematiseerd digitaal aanbod

Net als bij de 100 nieuwe activiteiten op de parken denkt Roompot aan elke leeftijdsgroep. Het nieuwe gestreamde aanbod bestaat dus uit leuke ervaringen, belevenissen en avonturen die de kinderen alleen of met het hele gezin kunnen uitvoeren. Op het park en thuis, wanneer het hen uitkomt. Verschillende thema’s verzekeren de gasten en Roompot dat het nooit saai wordt, integendeel.

 

Roompot creëert hiervoor geen nieuwe kanalen of de zoveelste app die men moet downloaden, maar gebruikt net die media die de kinderen nog beter kennen dan hun ouders: TikTok, Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest en zijn website, maar natuurlijk ook de grote led- en andere schermen op de parken.

 

Geen herhaling, wel streaming

Om zijn gasten het hele jaar door – en dus ook thuis – te animeren, zal Roompot voortdurend nieuwe activiteiten en filmpjes ontwikkelen en verspreiden. Van vervelende herhalingen is dus geen sprake. Ook niet van "vaste uitzendmomenten”. De Netflix- en YouTube-generatie streamt en bekijkt iets wanneer hij dat wil.

 

Heel wat van die activiteiten worden uiteraard op de parken opgenomen. Voor andere gaat het animatieteam de opnamestudio’s in. Maar Roompot maakt ook ruimte en tijd voor leuke inzendingen en herinneringen van gasten.

 

100 items en activiteiten

Dat het menens – en niet zomaar een marketingstunt – is voor Roompot blijkt uit het overzicht van alle digitale activiteiten die het lanceert. Honderd activiteiten voor thuis en elders staan nu al op de planning: van voorleesverhalen tot danslessen en van online quizzen tot yoga voor volwassenen, zonder de maandelijkse ‘challenges’ te vergeten waarmee het Roompot animatieteam de gasten ook thuis uitdaagt.

Roompot zal alle activiteiten onder een noemer streamen: Roompot Connect. Met de lancering van dit aanbod en de meer dan 100 nieuwe activiteiten op de parken zorgt Roompot voor een ware revolutie als het aankomt op vermaak van de gasten.

Trefwoorden: park, online, on demand, digitale animatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...