Geplaatst op: 23-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Sint-Baafskathedraal in Gent opent op 25 maart het nieuwe bezoekerscentrum. Het topstuk en centraal punt voor een grootse social mediacampagne is de onthulling van het gerestaureerde Lam Gods op haar definitieve plaats in het nieuwe bezoekerscentrum. De lockdown houdt bezoekers weg maar de campagne maakt je alvast warm voor als je wél naar Vlaanderen kunt reizen.

Toerisme Vlaanderen zet een grootse socialemediacampagne op met de internationale naam: ‘The Ghent Altarpiece. The return of its divine colours’. 

De campagne gaat over de verbluffende reis die het schilderwerk maakte en de zware klappen die het heeft moeten doorstaan. Van diefstal en vandalisme tot brand en andere beschadigingen. Twee Antwerpse broers, Stijn en Jonas, reizen in opdracht van Toerisme Vlaanderen naar alle bijzondere plekken in Europa waar de iconische panelen een geschiedenis hebben, praten er met experts en laten zich begeesteren door de wonderlijke geschiedenis van het Lam Gods. Er wordt ook een documentaire gemaakt over de reis.

Peter de Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "Noem het gerust voedsel voor de geest voor kunstliefhebbers overal ter wereld, op een moment dat het échte kunstwerk even niet zichtbaar is voor het grote publiek en zijn finale reis maakt naar zijn definitieve eindstation, het nieuwe bezoekerscentrum in Sint-Baafs.”

Iedereen kan de avonturen van de broers volgen via de Instagramaccount van The Flemish Masters. Het doel? Kunstliefhebbers wereldwijd warm houden voor het befaamde werk van de Vlaamse meesters Jan en Hubert Van Eyck.

In 2012 startte het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) en het Fonds Baillet-Latour met de restauratie van het meesterwerk. De oude verharde vernislagen en de overschilderingen werden minutieus verwijderd. De restauratie wordt financieel gesteund door de Vlaamse Overheid, Toerisme Vlaanderen investeerde 4,3 miljoen euro in het nieuwe bezoekerscentrum. 
Trefwoorden: campagne, Gent, Lam Gods, Toerisme Vlaanderen, social, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.