Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Omvangrijke socialemediacampagne voor Lam Gods

Sint-Baafskathedraal in Gent opent op 25 maart het nieuwe bezoekerscentrum. Het topstuk en centraal punt voor een grootse social mediacampagne is de onthulling van het gerestaureerde Lam Gods op haar definitieve plaats in het nieuwe bezoekerscentrum. De lockdown houdt bezoekers weg maar de campagne maakt je alvast warm voor als je wél naar Vlaanderen kunt reizen.

Toerisme Vlaanderen zet een grootse socialemediacampagne op met de internationale naam: ‘The Ghent Altarpiece. The return of its divine colours’. 

De campagne gaat over de verbluffende reis die het schilderwerk maakte en de zware klappen die het heeft moeten doorstaan. Van diefstal en vandalisme tot brand en andere beschadigingen. Twee Antwerpse broers, Stijn en Jonas, reizen in opdracht van Toerisme Vlaanderen naar alle bijzondere plekken in Europa waar de iconische panelen een geschiedenis hebben, praten er met experts en laten zich begeesteren door de wonderlijke geschiedenis van het Lam Gods. Er wordt ook een documentaire gemaakt over de reis.

Peter de Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "Noem het gerust voedsel voor de geest voor kunstliefhebbers overal ter wereld, op een moment dat het échte kunstwerk even niet zichtbaar is voor het grote publiek en zijn finale reis maakt naar zijn definitieve eindstation, het nieuwe bezoekerscentrum in Sint-Baafs.”

Iedereen kan de avonturen van de broers volgen via de Instagramaccount van The Flemish Masters. Het doel? Kunstliefhebbers wereldwijd warm houden voor het befaamde werk van de Vlaamse meesters Jan en Hubert Van Eyck.

In 2012 startte het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) en het Fonds Baillet-Latour met de restauratie van het meesterwerk. De oude verharde vernislagen en de overschilderingen werden minutieus verwijderd. De restauratie wordt financieel gesteund door de Vlaamse Overheid, Toerisme Vlaanderen investeerde 4,3 miljoen euro in het nieuwe bezoekerscentrum. 
Trefwoorden: campagne, Gent, Lam Gods, Toerisme Vlaanderen, social, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

29/04/25
Exclusief voor leden
Werelderfgoedcentrum Waddenzee WEC geopend
In Lauwersoog is het Werelderfgoedcentrum Waddenzee WEC geopend. Het WEC is ontstaan uit de wens om het Zeehondencentrum Pieterburen een toekomstbestendige basis te geven.
29/04/25
Reisbranche verliest kort geding om verbod op fossiele reclame
De reisbranche heeft het kort geding tegen de gemeente Den Haag verloren. ANVR en reisorganisaties TUI, D-Reizen en Prijsvrij.nl wilden hiermee het verbod op fossiele reclame in de openbare ruimte in Den Haag van tafel krijgen.
29/04/25
De Nederlandse winnaars van de ACSI Awards 2025
Recreatiepark De Leistert in het Midden-Limburgse Roggel is door kampeerders voor het tweede jaar op rij verkozen tot beste camping van Nederland. Dat maakt campingspecialist ACSI bekend die in 12 categorieën de zogenaamde ACSI Awards 2025 uitreikte.
29/04/25
Europa-Park: Economische krachtpatser voor de regio
Een recente studie van de Universiteit van St. Gallen toont aan dat het Europa-Park Resort een krachtige motor is voor de regionale economie. Jaarlijks genereert de aanwezigheid van het park honderden miljoenen euro's aan omzet in Baden-Württemberg en zelfs in de Franse Elzas en flink wat werkgelegenheid.
25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of hottub genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...