Geplaatst op: 24-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Vacansoleil stopt met eigen campings maar voegt 100 campings toe in aanbod

Actueel: vraag naar campingplaatsen groot

Vacansoleil stopt met eigen campings maar voegt 100 campings toe in aanbod
Vacansoleil verkocht de laatste 3 eigen campings.

Een stevige shift in de wereld van campings. Vacansoleil stopt met eigen campings. Het is veel lucratiever om de kernactiviteit te richten op verhuur van campingplekken op hun platform. Het aanbod wordt met 100 campings in Europa uitgebreid. De vraag naar campingplaatsen stijgt fors meldt CEO Jan Willem Verschoor.

Midden in de Corona-crisis voegt Vacansoleil meer dan 100 campings toe aan het aanbod. Vacansoleil breidt daarmee fors uit, omdat de vraag in Europa naar campingvakanties aanhoudend groot is en naar verwachting toeneemt. Ook het aantal bestemmings- en verkooplanden stijgt. Twee verkooppunten worden toegevoegd en er is een samenwerking met Vacanceselect.

Opening verkooppunten in populaire campingbestemmingen Slovenië en Spanje

Vacansoleil opent verkooppunten in Slovenië en Spanje om ook in die landen campingvakanties te kunnen verkopen. Marktleider Vacansoleil voorziet dat het verblijf op een camping deze zomer een favoriete vakantie zal zijn. "Vakantie vieren in de buitenlucht op een bestemming die met eigen vervoer bereikbaar is neemt door Corona in populariteit toe. Hierdoor stijgt de vraag fors ”, aldus CEO Jan Willem Verschoor van Vacansoleil. "Met deze uitbreidingen spelen we hierop in.”

Verkoop campingketen Iris Parc 

Om de gewenste groei te realiseren is Vacansoleil gestopt met het beheer van eigen campings. In de afgelopen twee jaar zijn daarom alle eigen campings van de hand gegaan. Deze maand zijn de laatste drie campings in Frankrijk verkocht aan het Franse Vacanceselect. Samenhangend met deze transactie is een deel van de uitbreiding van het campingaanbod gerealiseerd. "Vacansoleil gaat vanaf het seizoen 2021 ook vakanties aanbieden op de campings van Vacanceselect”, zegt CEO van Vacansoleil Jan Willem Verschoor. "Dit zijn stuk voor stuk topbestemmingen die helemaal passen bij de wensen van onze vakantiegangers.”

Keuze uit bijna 600 campings 

In Europa is Vacansoleil nu volledig gericht op campingvakanties. De forse uitbreiding van het aantal campings, bestemmingslanden en verkooplanden is een grote stap vooruit in de doelstelling om in heel Europa campingvakanties aan te gaan bieden. En samen met de uitbreiding van het aantal campings groeit ook het aantal soorten accommodaties zodat een bredere doelgroep kan worden bedient.

Momenteel biedt Vacansoleil vakanties aan in 19 landen, vanuit 13 verkooplanden. Jaarlijks maken zo’n half miljoen mensen in Europa gebruik van Vacansoleil. Dit aantal stijgt in 2021 door het openen van verkoopkantoren in Slovenië en -binnenkort- Spanje en de forse uitbreiding van het campingaanbod, voorspelt Vacansoleil. 

Vraag uit eigen markt groot?

Dat kan betekenen dat in heel Europa de vraag naar campingplaatsen groot is. Dan zijn de campings sterk afhankelijk van de vraag uit de eigen nationale markt. Gisteravond bij de persconferentie over de coronamaatregelen bleek dat versoepelingen voorlopig niet mogelijk zijn. Dat is een domper voor de reisindustrie want daar zit ook een belangrijke vakantieperiode bij. Het huidige negatieve reisadvies voor het buitenland blijft tot en met 15 mei 2021 van kracht, zei premier Rutte. De aanstaande meivakantie valt ook in die periode. Het kabinet adviseert dringend om de vakantie in eigen land door te brengen.

Scherp in management: Vakantieparken in Nederland

Wil je alles weten over het ontwikkelen van vakantieparken? Verbeter je managementkennis met 'Het vakantiepark in Nederland'.

Trefwoorden: camping, kamperen, verkoop, Vacansoleil, Vacanceselect, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.