Geplaatst op: 29-03-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Friesland krijgt app voor contact met brugwachters

Friesland krijgt app voor contact met brugwachters

Friesland heeft een primeur. Bij 16 bruggen in de provincie kunnen watersporters met een app een brugopening aanvragen. Dit is een primeur in Nederland.

Gedeputeerde Avine Fokkens–Kelder lanceerde dit weekend in Langweer de vernieuwde app en opende daarmee het vaarseizoen 2021. ""Ik ben trots dat dit mogelijk is in onze watersportprovincie. Voor iedereen die hier vaart is deze digitale aanmeldknop een handige aanvulling op onze service.”

Van 16 naar 40 bruggen

Met de opening van het watersportseizoen worden bruggen en sluizen in Friesland weer zeven dagen per week bediend. Het aanvragen van een brugopening kan met een marifoon of met een druk op de aanmeldknop bij de brug en nu dus voor 16 bruggen via de app Watersport. Deze bruggen zijn aangesloten op de bedienlocatie in Leeuwarden, it Swettehûs. Op termijn zal it Swettehûs 40 bruggen bedienen. Het zijn voornamelijk bruggen in belangrijke recreatieve en doorgaande vaarroutes.

Complete app

Watersporters kunnen in deze vernieuwde versie hun vaarroute invoeren en ontvangen vervolgens alle informatie die ze onderweg nodig hebben. In de app staan onder andere brugbedieningstijden, jachthavens, snelvaargebieden, elektrische oplaadpunten, Marrekrite aanlegplaatsen, vuilwaterpunten en actuele scheepvaartinformatie. Nieuw is dat de app tips geeft over het varen op drukke knooppunten. "Deze app draagt bij aan veilig varen in Fryslân. Ik hoop dat veel watersporters er gebruik van gaan maken, zodat zij met actuele informatie bij de hand Fryslân gaan ontdekken”, aldus Fokkens-Kelder. De app Watersport is beschikbaar in het Fries, Nederlands, Duits en Engels en gratis beschikbaar voor gebruikers van Apple en Android.

Link: https://apps.appmachine.com/watersport
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, friesland, innovatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.