Geplaatst op: 29-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Marga de Jager wordt CEO van ANWB

Marga de Jager wordt CEO van ANWB
Marga de Jager. Foto: ANWB.

Marga de Jager is per 1 april de nieuwe CEO van de ANWB. De raad van commissarissen heeft afgelopen zaterdag besloten tot deze benoeming, na bekrachtiging in de vergadering van de bondsraad, de ledenvertegenwoordiging van de ANWB. De Jager heeft al meerdere hoge functies gehad en was tot nu toe directeur van Merk & Leden.

Marga ziet het als een prachtige kans om vanuit haar nieuwe positie te bouwen aan de ANWB van de toekomst. "Aan een ANWB die als moderne ledenorganisatie het verschil maakt door het gebruik van data en nieuwe technologie, in combinatie met de klantgerichte dienstverlening van enthousiaste medewerkers. Die ertoe doet in de maatschappij en in het individuele leven van alle Nederlanders. Een organisatie waar je trots op bent en waar je graag voor werkt. En dat vanuit onze missie: iedereen zorgeloos en met plezier onderweg.”

Voorzitter van de raad van commissarissen en raad van toezicht Dorine Burmanje over de nieuwe CEO: "Marga heeft haar sporen binnen de organisatie verdiend en kent de ANWB door en door. Op innovatieve en inspirerende wijze heeft zij al veel mooie resultaten behaald en grote changeprogramma’s succesvol afgerond. Bovendien heeft zij als directeur Merk & Leden de maatschappelijke kant van de ANWB op de kaart gezet en als geen ander ervaren wat het betekent om oog en oor te hebben voor bijna 5 miljoen leden.”

Marga de Jager (1968) werkt sinds 2006 bij de ANWB, achtereenvolgens als directeur Zakelijke Markt, marketing- & salesdirecteur Consumentenmarkt, directeur Alarmcentrale en directeur Vereniging. Sinds 2014 is ze statutair bestuurder en verantwoordelijk voor het bedrijfsonderdeel Merk & Leden.
Trefwoorden: ANWB, CEO

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...