Marga de Jager wordt CEO van ANWB
Marga de Jager. Foto: ANWB.
Marga de Jager is per 1 april de nieuwe CEO van de ANWB. De raad van commissarissen heeft afgelopen zaterdag besloten tot deze benoeming, na bekrachtiging in de vergadering van de bondsraad, de ledenvertegenwoordiging van de ANWB. De Jager heeft al meerdere hoge functies gehad en was tot nu toe directeur van Merk & Leden.
Marga ziet het als een prachtige kans om vanuit haar nieuwe positie te bouwen aan de ANWB van de toekomst. "Aan een ANWB die als moderne ledenorganisatie het verschil maakt door het gebruik van data en nieuwe technologie, in combinatie met de klantgerichte dienstverlening van enthousiaste medewerkers. Die ertoe doet in de maatschappij en in het individuele leven van alle Nederlanders. Een organisatie waar je trots op bent en waar je graag voor werkt. En dat vanuit onze missie: iedereen zorgeloos en met plezier onderweg.”
Voorzitter van de raad van commissarissen en raad van toezicht Dorine Burmanje over de nieuwe CEO: "Marga heeft haar sporen binnen de organisatie verdiend en kent de ANWB door en door. Op innovatieve en inspirerende wijze heeft zij al veel mooie resultaten behaald en grote changeprogramma’s succesvol afgerond. Bovendien heeft zij als directeur Merk & Leden de maatschappelijke kant van de ANWB op de kaart gezet en als geen ander ervaren wat het betekent om oog en oor te hebben voor bijna 5 miljoen leden.”
Marga de Jager (1968) werkt sinds 2006 bij de ANWB, achtereenvolgens als directeur Zakelijke Markt, marketing- & salesdirecteur Consumentenmarkt, directeur Alarmcentrale en directeur Vereniging. Sinds 2014 is ze statutair bestuurder en verantwoordelijk voor het bedrijfsonderdeel Merk & Leden.
Topics:Beleid, Dagrecreatie, Reis & vervoer
Trefwoorden: ANWB, CEO