Geplaatst op: 09-04-2021
Auteur: Marc Gerlings
NRIT
Publicatie: R&T 2021-01

Terhills verandert identiteit Center Parcs

Regionale investeringsmaatschappij zorgt voor energietransitie en inbedding in landschap

Terhills verandert identiteit Center Parcs
Geen grote dome maar een zwembad met veel variatie in baden en rijk aan beplanting.

Net 10 kilometer over de Limburgse grens wordt het Terhills vakantiepark afgebouwd. De locatie heeft een indrukwekkende geschiedenis. Het vakantiepark krijgt een exclusief karakter in ligging en afwerking en daarmee verandert het de perceptie op exploitant Center Parcs. Investeringsmaatschappij LRM investeerde en Center Parcs voert de exploitatie uit.

Het nieuwe vakantiepark ‘Terhills Resort by Center Parcs’ opent in 2021 de deuren. Het is wel een Center Parcs maar toch echt anders dan de andere grote parken die we kennen van het concern. Alle 250 luxe cottages zijn gereed, er stroomt water door de bosrivieren en ook wordt hard gewerkt aan de centrale faciliteiten. De eerste gasten kunnen vanaf nu boeken voor een verblijf vanaf 14 juni 2021. De bezoeker die niets weet van het gebied ziet een fraaie groene berg met een meer aan de voet. Je kunt er geweldig wandelen en fietsen. Bijzonder is dat de berg eigenlijk het overblijfsel is van de mijnbouw. Je kunt onder meer bij Maasmechelen de oude schacht bezoeken. De Belgische plaats is regionaal en landelijk vooral bekend om zijn vele leisure bedrijven en de outlet. Het gebied transformeert maar hoe je vakantieparken bouwt doet dat ook. >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, België, Vlaanderen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.