Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vandaag opent de VVV Lochem het nieuwe Inspiratiepunt in het Oude Stadshuis aan de Markt. Het is de vijfde VVV in de Achterhoek die wordt vernieuwd.

Het Inspiratiepunt geeft een verrassend beeld van alle schatten en bijzondere belevenissen die Lochem rijk is op recreatief en toeristisch gebied.  Met veel beelden, verhalen en interactieve elementen worden bezoekers verleid om er op uit te gaan in de omgeving.

Beleving en interactiviteit staat centraal

In het nieuwe Inspiratiepunt staat beleving centraal van al het moois wat Lochem te bieden heeft. Op een bijzondere manier worden de kernen, de kastelen en landgoederen, de Berkel en de musea in beeld gebracht. Dag gaat interactief via een ontmoetingstafel en projectietafel. Op een speciale verhalenwand kan je boeken aanraken die vervolgens een streekverhaal vertellen. Ook kan je je eigen fiets- of wandelroute samenstellen met een speciale routemixer. Het winkelgedeelte heeft een eigentijdse frisse uitstraling gekregen. Bos en water komen terug in de gebruikte materialen en kleuren en authentieke delen van het pand zijn behouden.

Volgens de gemeente Lochem kan de VVV met dit innovatieve concept haar gastheerschap nog beter uitdragen. Wethouder Eric-Jan de Haan: "De gedachte achter het inspiratiepunt is dat we bezoekers verleiden om de mooiste plekken in de gemeente te bezoeken. We hopen dat ze daardoor langer blijven, vaker terugkomen en hun ervaringen delen met familie, vrienden en bekenden."

VVVLochem

Bijdragen van diverse organisaties

Het Inspiratiepunt in Lochem werd mogelijk door een stimuleringsregeling van Achterhoek Toerisme en is de vijfde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. De vernieuwing van VVV Lochem kwam tot stand door bijdragen van de gemeente Lochem, Stichting Achterhoek Toerisme, Stichting Lochems Steunfonds, Stichting Fonds 1819 en enkele particuliere giften.

VVVLochem

Campagne om nieuwe vrijwilligers te werven

Rondom de opening start ook een campagne om meer vrijwilligers te werven. De VVV wil graag meer vrijwilligers aantrekken om het inspiratiepunt optimaal te kunnen openstellen voor bezoekers en de inwoners van Lochem.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, vvv's, inspiratiepunten, gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.