Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

Ondernemers in Overijssel kunnen met een widget van VisitOost eenvoudig actuele toeristische informatie aan hun gasten presenteren. Deze minigids kan aan de eigen website worden toegevoegd. Inmiddels maken al 130 ondernemers van deze mogelijkheid gebruik. Andere DMO’s in Nederland hebben ook belangstelling voor dit instrument. 

Met deze widget wordt het de ondernemer uit Overijssel gemakkelijk gemaakt om tips uit de omgeving te laten zien. Doordat deze up-to-date wordt gehouden, heeft de ondernemer er geen omkijken naar. Op deze manier kan de ondernemer niet alleen de eigen regio promoten, maar geeft geeft het de bezoekers meer informatie over zijn of haar vakantie of dagje uit. Via de widget kunnen bezoekers meer informatie vinden over de omgeving van het bedrijf.

Martine Hoekje van Camping Noetselerberg is één van de eerste ondernemers die de VisitOost widget op de website heeft staan: "Wij vinden het ideaal! Leuke tips, fietsroutes. Alles mooi bij elkaar." Zij heeft ook meegewerkt aan de verbeteringsslag die sinds vorig jaar in gang gezet is voor het toepassen van de minigids. Camping Noetselerberg is één van de 130 ondernemers  die op dit moment al gebruik maken van de VisitOost minigids

Hoe werkt de mini-gids?

De implementatie van de widget is heel eenvoudig. Vanuit de eigen database van VisitOost die vol zit met data over fiets- en wandelroutes, evenementen, locaties en tips om te doen wordt de widget gevuld. De content blijft up-to-date door het systeem wat erachter zit. Zijn er nieuwe routes in de buurt van het bedrijf gekomen? Deze worden automatisch meegenomen in de widget en dus ook op de website van de ondernemer. Het aanmaken van de widget duurt slechts 2 minuten. Via www.visitoost.nl/embed is de widget aan te vragen.

WidgetMarketingoost

Instrument voor spreiding?

De minigids kan op termijn ook ingezet worden voor de spreiding van mensen in een regio. Drukke hotspots zullen dan bijvoorbeeld lager in de sortering te zien zijn. Op dit moment is deze functie er nog niet, MarketingOost is druk bezig om te kijken of het mogelijk is om dit in te bouwen.

Andere destinaties hebben ook interesse

DMO's uit verschillende delen van het land zijn ook enthousiast over de mini-gids en zijn aan het onderzoeken of zij ook deze vorm van informatie kunnen aanbieden aan de ondernemers uit hun eigen regio. Vanuit MarketingOost zijn er gesprekken om de verschillende DMO's hiermee te helpen.

Link: https://www.visitoost.nl/embed/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's, dmo's, toeristische informatie, bedrijven, informatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...