Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

Ondernemers in Overijssel kunnen met een widget van VisitOost eenvoudig actuele toeristische informatie aan hun gasten presenteren. Deze minigids kan aan de eigen website worden toegevoegd. Inmiddels maken al 130 ondernemers van deze mogelijkheid gebruik. Andere DMO’s in Nederland hebben ook belangstelling voor dit instrument. 

Met deze widget wordt het de ondernemer uit Overijssel gemakkelijk gemaakt om tips uit de omgeving te laten zien. Doordat deze up-to-date wordt gehouden, heeft de ondernemer er geen omkijken naar. Op deze manier kan de ondernemer niet alleen de eigen regio promoten, maar geeft geeft het de bezoekers meer informatie over zijn of haar vakantie of dagje uit. Via de widget kunnen bezoekers meer informatie vinden over de omgeving van het bedrijf.

Martine Hoekje van Camping Noetselerberg is één van de eerste ondernemers die de VisitOost widget op de website heeft staan: "Wij vinden het ideaal! Leuke tips, fietsroutes. Alles mooi bij elkaar." Zij heeft ook meegewerkt aan de verbeteringsslag die sinds vorig jaar in gang gezet is voor het toepassen van de minigids. Camping Noetselerberg is één van de 130 ondernemers  die op dit moment al gebruik maken van de VisitOost minigids

Hoe werkt de mini-gids?

De implementatie van de widget is heel eenvoudig. Vanuit de eigen database van VisitOost die vol zit met data over fiets- en wandelroutes, evenementen, locaties en tips om te doen wordt de widget gevuld. De content blijft up-to-date door het systeem wat erachter zit. Zijn er nieuwe routes in de buurt van het bedrijf gekomen? Deze worden automatisch meegenomen in de widget en dus ook op de website van de ondernemer. Het aanmaken van de widget duurt slechts 2 minuten. Via www.visitoost.nl/embed is de widget aan te vragen.

WidgetMarketingoost

Instrument voor spreiding?

De minigids kan op termijn ook ingezet worden voor de spreiding van mensen in een regio. Drukke hotspots zullen dan bijvoorbeeld lager in de sortering te zien zijn. Op dit moment is deze functie er nog niet, MarketingOost is druk bezig om te kijken of het mogelijk is om dit in te bouwen.

Andere destinaties hebben ook interesse

DMO's uit verschillende delen van het land zijn ook enthousiast over de mini-gids en zijn aan het onderzoeken of zij ook deze vorm van informatie kunnen aanbieden aan de ondernemers uit hun eigen regio. Vanuit MarketingOost zijn er gesprekken om de verschillende DMO's hiermee te helpen.

Link: https://www.visitoost.nl/embed/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's, dmo's, toeristische informatie, bedrijven, informatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.