Geplaatst op: 12-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Ervaringen testreis naar Rhodos worden met de reisbranche gedeeld

Ervaringen testreis naar Rhodos worden met de reisbranche gedeeld
Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group: “De energie in de vertrekhal was voelbaar; al deze vakantiegangers zijn zo blij dat ze weer op vakantie mogen gaan.\
Als onderdeel van de overheidspilot ‘Veilig en verantwoord reizen tijdens corona’ is vanmiddag de eerste vakantiepilotvlucht van Transavia en Sunweb vertrokken vanaf Schiphol Airport. De enthousiaste passagiers, die uit ruim 25.000 aanmeldingen zijn geselecteerd, vertrokken voor een achtdaagse all-inclusive vakantie naar het hotel Mitsis Grand Beach op Rhodos.

Deze pilotvakantie is een eerste stap naar perspectief om Nederlanders dit zomerseizoen weer mooie vakanties te kunnen bezorgen. Het doel van de vakantiepilot is om nieuwe inzichten te verkrijgen en data te verzamelen onder welke voorwaarden mensen veilig en verantwoord op vakantie kunnen gaan.

Na de coronasneltest bij het Sheraton hotel, was het voor de passagiers tijd om in te checken bij Transavia. Via de paspoortcontrole vertrokken de vakantiegangers samen richting de gate. Alles liep zoals gepland en de passagiers hielden zich goed aan de veiligheidsmaatregelen zoals de 1,5 meter afstand, het gebruik van de mondkapjes en het in volgorde boarden bij de gate.

"Samen verantwoordelijk voor veilig vliegen en reizen"

"We zijn uiteindelijk samen verantwoordelijk voor het veilig vliegen en reizen”, zegt Marcel de Nooijer, CEO van Transavia. "We zijn blij dat we deze eerste echte vakantievlucht met Sunweb nu kunnen uitvoeren. Belangrijk blijft dat de overheid zich inzet voor eenduidig Europees beleid, waarmee het voor iedereen duidelijk is welke kleurcodes er per land of gebied gelden en welke maatregelen en restricties er per bestemming zijn. We hebben er alle vertrouwen in dat die afspraken er komen en dat we dankzij het opschalen van het vaccineren we deze zomer al onze capaciteit kunnen inzetten om onze passagiers naar hun bestemming te brengen.”

Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group: "De energie in de vertrekhal was voelbaar; al deze vakantiegangers zijn zo blij dat ze weer op vakantie mogen gaan. Ik ben dan ook enorm trots dat we het vertrouwen van de overheid hebben gekregen om deze vakantiepilot samen met Transavia te organiseren. Het is een eerste belangrijke stap naar meer perspectief. Niet alleen voor de Nederlandse reisbranche, maar zeker ook voor al onze partners op onze bestemmingen. Zij hebben vorig jaar al flink geïnvesteerd en kunnen met de nieuwe inzichten die deze pilot gaat geven de laatste voorbereidingen treffen voor een mooie zomer vol blije vakantiegangers.”

Ervaringen delen

Als vanzelfsprekend worden de inzichten die met deze pilot worden verkregen, gedeeld met de hele sector zodat alle partners in de reisbranche hiervan gebruik kunnen maken. De twee organisaties willen niets liever dan de hele sector en alle Nederlanders die weer op reis willen een goed perspectief bieden De vakantiepilot van Sunweb en Transavia wordt geëvalueerd door een onafhankelijk bureau.
Trefwoorden: testreis, Rhodos, corona, perspectief, Sunweb, Transavia

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.