Geplaatst op: 14-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Japan doet mee aan Floriade

Japan doet mee aan Floriade
Impressie van de toegang tot Floriade Expo 2022. Foto Floriade Expo 2022
Na de crisis vorige week over de vraag om weer extra geld, kon Floriade Expo 2022 wel goed nieuws gebruiken. Dat is er, Japan stuurde de bevestiging in.

Een nieuwe internationale deelnemer heeft zich aangesloten bij Floriade Expo 2022: Japan. Japan zal, net als alle andere deelnemers, haar visie op een gezonde groene stad en haar cultuur tentoonstellen op de Expo in Almere in 2022.

De bevestiging komt op een bijzonder moment, over precies een jaar gaat de Floriade open.

Ikebana

Het Japanse Ministerie van Landbouw, Bosbouw en Visserij geeft aan dat het land typische tuin- en landbouwtechnieken wil laten zien waar Japan trots op is. Ook is er aandacht voor Japanse bloemenpracht en cultuur door onder andere ‘ikebana’ naar Floriade te brengen. ‘Ikebana’ is de Japanse kunst van bloemstukken maken met mooie composities. Japan wil met de inzending haar bloemenexport en groene technologieën promoten en haar banden met Nederland verder versterken.

Floriade Expo 2022

Van 14 april tot en met 9 oktober 2022 is Almere hét podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022. Op het 60 hectare grote terrein staat het thema "Growing Green Cities” centraal. Het expoterrein ligt op korte reisafstand van Amsterdam en ligt bijna direct aan de A6 met uitzicht op de skyline van Almere.
Trefwoorden: Floriade, Japan

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.