Geplaatst op: 16-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling
Ieder pakket is een verrassing. Foto: Too Good To Go
De hotels van Campanile in Nederland en België gaan samen met de succesvolle anti-verspillingsapp Too Good To Go actief de strijd aan tegen voedselverspilling. Maaltijden die aan het eind van de dag in de hotels over dreigen te blijven, worden vanaf nu verpakt in zogeheten Magic Boxen. 

Door de samenwerking zorgen de Campanile hotels er samen voor dat deze producten alsnog op een bord terechtkomen in plaats van in de vuilnisbak. Campanile start in eerste instantie met hoofdgerechten, maar zodra het ontbijtbuffet weer open mag kunnen klanten ook de Magic Box met overgebleven producten van het ontbijt aanschaffen.

Magic Box

Met de gratis Too Good To Go-app kunnen consumenten deze speciale Campanile Magic Box aanschaffen voor een vaste, lage prijs van € 6,75 (en €3,95 voor het ontbijt). De Magic Boxen kunnen vanaf een bepaald tijdstip worden opgehaald in de hotels. Wat je precies ontvangt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft. De naam Magic Box zegt het al: ieder pakketje is een verrassing!

Voedselverspilling in Nederland

Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspild. Een probleem met een ongekende belasting op het milieu. Niet alleen het eten gaat verloren, maar ook alles wat nodig was om dat eten te produceren: water, landbouwgrond, mankracht en transport. Voedselverspilling zorgt in totaal voor 8% van de wereldwijde CO2-uitstoot.

Benoit Mosteau, Directeur Operations Benelux bij Louvre Hotels Group: "We werken voortdurend aan duurzaamheid binnen onze hotels zoals het reduceren van plastic en het scheiden van afval. Door het verkopen van overtollige maaltijden tegen een aantrekkelijke prijs, brengen wij onze voedselverspilling aanzienlijk terug. De samenwerking met Too Good To Go past daardoor perfect in onze visie". 

Too Good To Go netwerk van 2 miljoen geregistreerde gebruikers

Niemand vindt het leuk om te zien dat goed eten in de prullenbak belandt. Too Good To Go kan het ook niet langer aanzien dat 1/3 van het geproduceerde eten wordt weggegooid en is vastberaden dat er iets moet gebeuren. Altijd op een leuke en laagdrempelige manier. Via de app verbindt Too Good To Go winkels met overgebleven producten aan consumenten. Op die manier zijn in Nederland al 6 miljoen maaltijden gered van de verspilling. In Nederland heeft de app meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Als Certified B Corporation zet Too Good To Go zich naast de app ook op verschillende plekken in de maatschappij in om impact te maken. Of het nu gaat om huishoudens, scholen, bedrijven of de politiek. Too Good To Go wil heel Nederland inspireren en motiveren om in actie te komen tegen voedselverspilling. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.
Trefwoorden: Campanile, hotel, Too good to go, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...