Geplaatst op: 20-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen de deelnemende attracties zich promoten aan Nederlandse media en bloggers.

"De dagattractiesector in Nederland en  Europa trekt honderden miljoenen bezoekers per jaar en is dus een zeer belangrijk segment binnen de reissector. Die verdienen een gezamenlijk platform om zichzelf weer in de kijker te plaatsen wanneer straks de reis- en bezoekersbeperkingen versoepeld worden. Komend hoogseizoen en najaar zijn cruciaal voor deze sector”, aldus organisator Marcel Baltus. De persdag vindt online plaats via de speeddating Networkapp tool waarmee aangemelde media en bloggers een-op-een afspraken kunnen maken met de participerende attracties. De werving binnen de dagattractiesector in Nederland en enkele Europese landen waaronder België, Duitsland, Frankrijk en Spanje is gestart.

Ruime ervaring met themapersdagen

Het PR-bureau heeft reeds geruime ervaring met het organiseren van dit soort thematische persdagen, waaronder hun jaarlijkse Stedenreizen Persdag en de Wintersport Persdag. Middels één-op-één gesprekken worden zij bijgepraat over nieuws, noviteiten, nieuwe aanwinsten en kan men gezamenlijke acties, advertorials, persbezoeken, winacties en meer bespreken.

Sector met indrukwekkende bezoekcijfers

Volgens onderzoeksbureau Response ontvingen in het pre-Covid jaar 2019 de 50 grootste dagattracties in Nederland in totaal 48 miljoen bezoekers, waarvan 18 miljoen buitenlanders. De bestedingen beliepen zo’n 1,5 miljard euro. Op Europees niveaus zijn de cijfers nog indrukwekkender: volgens 2019 cijfers van de International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) ontvingen attracties in Europa – exclusief dierentuinen en musea – een kleine 276 miljoen bezoekers, bedroeg de omzet 30,7 miljard euro en zijn er zo’n 88.700 mensen werkzaam in deze sector. "De populairste attractieparken in Europa trekken tussen de 5 en 10 miljoen bezoekers per jaar maar het merendeel is juist kleinschalig tot middelgroot – ook voor deze spelers is onze persdag een nuttig promotiemiddel”, aldus Marcel Baltus. "Reken er maar op dat ouders straks hun kinderen willen verwennen na de afgelopen deplorable periode, een bezoek aan een attractiepark zal ongetwijfeld onderdeel van deze inhaalslag gaan worden, of zelfs een meerdaags bezoek aangezien veel attracties de laatste jaren in eigen verblijfsaccommodatie geïnvesteerd hebben."

Link: https://www.baltuscommunications.com/evenementen/attractieparken-persdag/
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, marketing

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...