Geplaatst op: 20-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen de deelnemende attracties zich promoten aan Nederlandse media en bloggers.

"De dagattractiesector in Nederland en  Europa trekt honderden miljoenen bezoekers per jaar en is dus een zeer belangrijk segment binnen de reissector. Die verdienen een gezamenlijk platform om zichzelf weer in de kijker te plaatsen wanneer straks de reis- en bezoekersbeperkingen versoepeld worden. Komend hoogseizoen en najaar zijn cruciaal voor deze sector”, aldus organisator Marcel Baltus. De persdag vindt online plaats via de speeddating Networkapp tool waarmee aangemelde media en bloggers een-op-een afspraken kunnen maken met de participerende attracties. De werving binnen de dagattractiesector in Nederland en enkele Europese landen waaronder België, Duitsland, Frankrijk en Spanje is gestart.

Ruime ervaring met themapersdagen

Het PR-bureau heeft reeds geruime ervaring met het organiseren van dit soort thematische persdagen, waaronder hun jaarlijkse Stedenreizen Persdag en de Wintersport Persdag. Middels één-op-één gesprekken worden zij bijgepraat over nieuws, noviteiten, nieuwe aanwinsten en kan men gezamenlijke acties, advertorials, persbezoeken, winacties en meer bespreken.

Sector met indrukwekkende bezoekcijfers

Volgens onderzoeksbureau Response ontvingen in het pre-Covid jaar 2019 de 50 grootste dagattracties in Nederland in totaal 48 miljoen bezoekers, waarvan 18 miljoen buitenlanders. De bestedingen beliepen zo’n 1,5 miljard euro. Op Europees niveaus zijn de cijfers nog indrukwekkender: volgens 2019 cijfers van de International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) ontvingen attracties in Europa – exclusief dierentuinen en musea – een kleine 276 miljoen bezoekers, bedroeg de omzet 30,7 miljard euro en zijn er zo’n 88.700 mensen werkzaam in deze sector. "De populairste attractieparken in Europa trekken tussen de 5 en 10 miljoen bezoekers per jaar maar het merendeel is juist kleinschalig tot middelgroot – ook voor deze spelers is onze persdag een nuttig promotiemiddel”, aldus Marcel Baltus. "Reken er maar op dat ouders straks hun kinderen willen verwennen na de afgelopen deplorable periode, een bezoek aan een attractiepark zal ongetwijfeld onderdeel van deze inhaalslag gaan worden, of zelfs een meerdaags bezoek aangezien veel attracties de laatste jaren in eigen verblijfsaccommodatie geïnvesteerd hebben."

Link: https://www.baltuscommunications.com/evenementen/attractieparken-persdag/
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...