Geplaatst op: 20-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties

Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen de deelnemende attracties zich promoten aan Nederlandse media en bloggers.

"De dagattractiesector in Nederland en  Europa trekt honderden miljoenen bezoekers per jaar en is dus een zeer belangrijk segment binnen de reissector. Die verdienen een gezamenlijk platform om zichzelf weer in de kijker te plaatsen wanneer straks de reis- en bezoekersbeperkingen versoepeld worden. Komend hoogseizoen en najaar zijn cruciaal voor deze sector”, aldus organisator Marcel Baltus. De persdag vindt online plaats via de speeddating Networkapp tool waarmee aangemelde media en bloggers een-op-een afspraken kunnen maken met de participerende attracties. De werving binnen de dagattractiesector in Nederland en enkele Europese landen waaronder België, Duitsland, Frankrijk en Spanje is gestart.

Ruime ervaring met themapersdagen

Het PR-bureau heeft reeds geruime ervaring met het organiseren van dit soort thematische persdagen, waaronder hun jaarlijkse Stedenreizen Persdag en de Wintersport Persdag. Middels één-op-één gesprekken worden zij bijgepraat over nieuws, noviteiten, nieuwe aanwinsten en kan men gezamenlijke acties, advertorials, persbezoeken, winacties en meer bespreken.

Sector met indrukwekkende bezoekcijfers

Volgens onderzoeksbureau Response ontvingen in het pre-Covid jaar 2019 de 50 grootste dagattracties in Nederland in totaal 48 miljoen bezoekers, waarvan 18 miljoen buitenlanders. De bestedingen beliepen zo’n 1,5 miljard euro. Op Europees niveaus zijn de cijfers nog indrukwekkender: volgens 2019 cijfers van de International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) ontvingen attracties in Europa – exclusief dierentuinen en musea – een kleine 276 miljoen bezoekers, bedroeg de omzet 30,7 miljard euro en zijn er zo’n 88.700 mensen werkzaam in deze sector. "De populairste attractieparken in Europa trekken tussen de 5 en 10 miljoen bezoekers per jaar maar het merendeel is juist kleinschalig tot middelgroot – ook voor deze spelers is onze persdag een nuttig promotiemiddel”, aldus Marcel Baltus. "Reken er maar op dat ouders straks hun kinderen willen verwennen na de afgelopen deplorable periode, een bezoek aan een attractiepark zal ongetwijfeld onderdeel van deze inhaalslag gaan worden, of zelfs een meerdaags bezoek aangezien veel attracties de laatste jaren in eigen verblijfsaccommodatie geïnvesteerd hebben."

Link: https://www.baltuscommunications.com/evenementen/attractieparken-persdag/
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Start Bouw Ngyuwe bij ZooParc Overloon
ZooParc Overloon is begonnen met de bouw van Ngyuwe, het grootste expeditiegebied in de geschiedenis van het park. Ngyuwe neemt bezoekers mee naar het hart van tropisch Afrika.