Geplaatst op: 23-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Zeeland betrekt Zeeuwen bij toekomstvisie toeristische sector

Zeeland betrekt Zeeuwen bij toekomstvisie toeristische sector

Hoe zou de toerisme- en vrijetijdssector in Zeeland er in 2030 uit moeten zien? Die vraag pakken Provincie Zeeland, Impuls Zeeland, HZ Kenniscentrum Kusttoerisme en Toeristisch Ondernemend Zeeland dit jaar gezamenlijk op.


Samen met ondernemers en gemeenten uit de regio ontwikkelen we een visie op Bestemming Zeeland in 2030. Want ondanks de huidige coronapandemie richten we onze blik op de toekomst en kansen en ontwikkelingen op middellange termijn. En daarover kan iedereen die in Zeeland woont of betrokken is bij de Zeeuwse vrijetijdssector zijn mening geven!


Jaarrondtoerisme en groei vrijetijdsaanbod

De vragenlijst gaat onder andere in op jaarrond toerisme en de groei van het vrijetijdsaanbod, maar ook over het instellen van een woonplicht bij woningen in de bebouwde kom. Wat zijn de voor en nadelen bij deze vraagstelling? Wat betekent dat voor Zeeland als toeristische bestemming? En welke aspecten wegen zwaarder voor inwoners, beleidsmakers en ondernemers?


Van inwoners  en beleidsmakers tot werkenden in sector

De bestemming 2030 raakt veel betrokkenen. Daarom nodigen we deze brede groep betrokkenen uit hun mening te geven. Van inwoners en beleidsmakers tot mensen die werkzaam zijn in de vrijetijdssector en vertegenwoordigers van natuur- en cultuurorganisaties.

 

Link: https://hz.survalyzer.eu/bestemmingZeeland2030
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: Toekomstvisie Zeeland, vragenlijst

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.