Geplaatst op: 28-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Start DMO Land van de Peel met platform en campagne

Nieuwe DMO zet bewoners in voor content

Start DMO Land van de Peel met platform en campagne
Wandelpad in NP de Groote Peel. Foto: Peter Hogenstein.
De Peel is DMO en een toeristisch platform rijker met de lancering van Land van de Peel: de regionale marketingorganisatie van de gemeenten Helmond, Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren. Bezoekers en bewoners kunnen op de website landvandepeel.nl terecht voor tips en inspiratie om op pad te gaan in de regio.

Intensieve samenwerking

Land van de Peel is een initiatief van Innovatiehuis de Peel. Regiomarketeers Jolijn Brouwers en Naline Roodbeen zijn begin dit jaar met veel ambitie van start gegaan met alle voorbereidingen binnen de organisatie. Alle werkzaamheden zijn erop gericht om de Peel op de kaart te zetten als geliefde, waardevolle en leefbare regio.

Als organisatie vervult Land van de Peel een verbindende rol, gericht op de bovenlokale marketing, terwijl de VVV’s en Helmond Marketing hun waardevolle positie als lokale organisatie behouden. Zo bundelen alle betrokken partijen de krachten om de Peel samen met ondernemers, organisaties en culturele instellingen regionaal, nationaal en internationaal onder de aandacht te brengen.

Zes thema's op het platform

Centraal staan zes thema’s waarbinnen het toeristisch aanbod uit de regio wordt gebundeld en gepresenteerd vanuit de gedachte van het mysterie: de Peel als onontdekte regio waarin, ook voor bewoners, nog veel te ontdekken valt. Op deze manier worden bewoners, bezoekers en ondernemers gestimuleerd tot het ontdekken van de ‘Weidse natuur’, ‘Kastelen en musea’, ‘Bourgondisch genieten’, ‘Het boerenleven’, ‘Bruisende evenementen’ en ‘Innovatief erfgoed’. 
Naast de website ontwikkelen de regiomarketeers de komende tijd diverse Peelbrede uitingen, zoals campagnes, routes, plattegronden en inspirerende pagina’s in lokale en regionale bladen. Het avontuur dichtbij op landvandepeel.nl

Op het nieuwe platform is volop aandacht voor het ontdekken van de regio, kijkend voorbij de gemeentegrenzen. En nu op veel plekken de deuren nog gesloten moeten blijven, vormt de website niet alleen een bron van inspiratie voor later, maar ook voor alles wat op dit moment wél mogelijk is. De afgelopen periode zijn er bijzondere initiatieven ontstaan die je op landvandepeel.nl terugvindt. En wie denkt dat de natuur dicht bij huis geen verrassingen meer biedt, selecteert eenvoudig een van de uitgelichte routes of gaat op pad met tips van de boswachter.

Content van de bewoner

Met de lancering van Land van de Peel is niet alleen het officiële startsein gegeven voor de organisatie en de website, maar ook voor de eerste campagne ‘Het mysterie van’. Hierbij wordt een beroep gedaan op de kennis van de Peellanders; Doe mee met ‘Het mysterie van…’

Als local weet je natuurlijk als geen ander de unieke plekjes te vinden in jouw omgeving. Door ze te delen, blijven we met elkaar nieuwe ontdekkingen doen in het Land van de Peel. Dus wat is jouw favoriete plek in de Peel? Met welke tip stuur jij een ander graag op pad? Deel jouw ‘mysterie’ inclusief foto op social media met #hetmysterievan en #landvandepeel. Onder alle gedeelde tips wordt elke maand een mooie prijs verloot.
Link: www.landvandepeel.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: DMO, Peel, website, campagne, content

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...