Geplaatst op: 28-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Start DMO Land van de Peel met platform en campagne

Nieuwe DMO zet bewoners in voor content

Start DMO Land van de Peel met platform en campagne
Wandelpad in NP de Groote Peel. Foto: Peter Hogenstein.
De Peel is DMO en een toeristisch platform rijker met de lancering van Land van de Peel: de regionale marketingorganisatie van de gemeenten Helmond, Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren. Bezoekers en bewoners kunnen op de website landvandepeel.nl terecht voor tips en inspiratie om op pad te gaan in de regio.

Intensieve samenwerking

Land van de Peel is een initiatief van Innovatiehuis de Peel. Regiomarketeers Jolijn Brouwers en Naline Roodbeen zijn begin dit jaar met veel ambitie van start gegaan met alle voorbereidingen binnen de organisatie. Alle werkzaamheden zijn erop gericht om de Peel op de kaart te zetten als geliefde, waardevolle en leefbare regio.

Als organisatie vervult Land van de Peel een verbindende rol, gericht op de bovenlokale marketing, terwijl de VVV’s en Helmond Marketing hun waardevolle positie als lokale organisatie behouden. Zo bundelen alle betrokken partijen de krachten om de Peel samen met ondernemers, organisaties en culturele instellingen regionaal, nationaal en internationaal onder de aandacht te brengen.

Zes thema's op het platform

Centraal staan zes thema’s waarbinnen het toeristisch aanbod uit de regio wordt gebundeld en gepresenteerd vanuit de gedachte van het mysterie: de Peel als onontdekte regio waarin, ook voor bewoners, nog veel te ontdekken valt. Op deze manier worden bewoners, bezoekers en ondernemers gestimuleerd tot het ontdekken van de ‘Weidse natuur’, ‘Kastelen en musea’, ‘Bourgondisch genieten’, ‘Het boerenleven’, ‘Bruisende evenementen’ en ‘Innovatief erfgoed’. 
Naast de website ontwikkelen de regiomarketeers de komende tijd diverse Peelbrede uitingen, zoals campagnes, routes, plattegronden en inspirerende pagina’s in lokale en regionale bladen. Het avontuur dichtbij op landvandepeel.nl

Op het nieuwe platform is volop aandacht voor het ontdekken van de regio, kijkend voorbij de gemeentegrenzen. En nu op veel plekken de deuren nog gesloten moeten blijven, vormt de website niet alleen een bron van inspiratie voor later, maar ook voor alles wat op dit moment wél mogelijk is. De afgelopen periode zijn er bijzondere initiatieven ontstaan die je op landvandepeel.nl terugvindt. En wie denkt dat de natuur dicht bij huis geen verrassingen meer biedt, selecteert eenvoudig een van de uitgelichte routes of gaat op pad met tips van de boswachter.

Content van de bewoner

Met de lancering van Land van de Peel is niet alleen het officiële startsein gegeven voor de organisatie en de website, maar ook voor de eerste campagne ‘Het mysterie van’. Hierbij wordt een beroep gedaan op de kennis van de Peellanders; Doe mee met ‘Het mysterie van…’

Als local weet je natuurlijk als geen ander de unieke plekjes te vinden in jouw omgeving. Door ze te delen, blijven we met elkaar nieuwe ontdekkingen doen in het Land van de Peel. Dus wat is jouw favoriete plek in de Peel? Met welke tip stuur jij een ander graag op pad? Deel jouw ‘mysterie’ inclusief foto op social media met #hetmysterievan en #landvandepeel. Onder alle gedeelde tips wordt elke maand een mooie prijs verloot.
Link: www.landvandepeel.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: DMO, Peel, website, campagne, content

CELTH



||| Nieuws |||

18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...