Start DMO Land van de Peel met platform en campagne
Nieuwe DMO zet bewoners in voor content
Wandelpad in NP de Groote Peel. Foto: Peter Hogenstein.
De Peel is DMO en een toeristisch platform rijker met de lancering van Land van de Peel: de regionale marketingorganisatie van de gemeenten Helmond, Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren. Bezoekers en bewoners kunnen op de website landvandepeel.nl terecht voor tips en inspiratie om op pad te gaan in de regio.
Intensieve samenwerking
Land van de Peel is een initiatief van Innovatiehuis de Peel. Regiomarketeers Jolijn Brouwers en Naline Roodbeen zijn begin dit jaar met veel ambitie van start gegaan met alle voorbereidingen binnen de organisatie. Alle werkzaamheden zijn erop gericht om de Peel op de kaart te zetten als geliefde, waardevolle en leefbare regio.
Als organisatie vervult Land van de Peel een verbindende rol, gericht op de bovenlokale marketing, terwijl de VVV’s en Helmond Marketing hun waardevolle positie als lokale organisatie behouden. Zo bundelen alle betrokken partijen de krachten om de Peel samen met ondernemers, organisaties en culturele instellingen regionaal, nationaal en internationaal onder de aandacht te brengen.
Zes thema's op het platform
Centraal staan zes thema’s waarbinnen het toeristisch aanbod uit de regio wordt gebundeld en gepresenteerd vanuit de gedachte van het mysterie: de Peel als onontdekte regio waarin, ook voor bewoners, nog veel te ontdekken valt. Op deze manier worden bewoners, bezoekers en ondernemers gestimuleerd tot het ontdekken van de ‘Weidse natuur’, ‘Kastelen en musea’, ‘Bourgondisch genieten’, ‘Het boerenleven’, ‘Bruisende evenementen’ en ‘Innovatief erfgoed’.
Naast de website ontwikkelen de regiomarketeers de komende tijd diverse Peelbrede uitingen, zoals campagnes, routes, plattegronden en inspirerende pagina’s in lokale en regionale bladen. Het avontuur dichtbij op landvandepeel.nl
Op het nieuwe platform is volop aandacht voor het ontdekken van de regio, kijkend voorbij de gemeentegrenzen. En nu op veel plekken de deuren nog gesloten moeten blijven, vormt de website niet alleen een bron van inspiratie voor later, maar ook voor alles wat op dit moment wél mogelijk is. De afgelopen periode zijn er bijzondere initiatieven ontstaan die je op landvandepeel.nl terugvindt. En wie denkt dat de natuur dicht bij huis geen verrassingen meer biedt, selecteert eenvoudig een van de uitgelichte routes of gaat op pad met tips van de boswachter.
Content van de bewoner
Met de lancering van Land van de Peel is niet alleen het officiële startsein gegeven voor de organisatie en de website, maar ook voor de eerste campagne ‘Het mysterie van’. Hierbij wordt een beroep gedaan op de kennis van de Peellanders; Doe mee met ‘Het mysterie van…’
Als local weet je natuurlijk als geen ander de unieke plekjes te vinden in jouw omgeving. Door ze te delen, blijven we met elkaar nieuwe ontdekkingen doen in het Land van de Peel. Dus wat is jouw favoriete plek in de Peel? Met welke tip stuur jij een ander graag op pad? Deel jouw ‘mysterie’ inclusief foto op social media met #hetmysterievan en #landvandepeel. Onder alle gedeelde tips wordt elke maand een mooie prijs verloot.
Topics:Marketing
Trefwoorden: DMO, Peel, website, campagne, content