Campagne Stadsgezichten bij Friese 11fountains
DMO start campagne om authentieke beleving Friese steden te verhogen
Hopelijk meer bezoekers door nieuwe campagne.
Op woensdag 12 mei 2021 lanceert Merk Fryslân de nieuwe 11fountains campagne ‘Stadsgezichten’. Het concept ‘Stadsgezichten’ richt zich op de verhalen en bewoners in de elf Friese steden en geeft ze een gezicht. Dit concept wordt in alle elf de steden uitgevoerd, verspreid over de aankomende drie jaar. Dokkum trapt af.
In overleg met Stichting Regio Marketing Toerisme (RMT) en Stichting Promotie Dokkum (SPD) is de kinderburgermeester Noardeast-Fryslân Marije Adema het Stadsgezicht voor Dokkum geworden.
Middels een inspiratievideo introduceert het bureau via de online kanalen van Visit Friesland en 11fountains het Stadsgezicht en laten we het Stadsgezicht zijn of haar verhaal vertellen over de stad en de fontein aan (cultuur)toeristen, bezoekers en inwoners van Friesland. Naast de video wordt er ook een campagnebeeld gemaakt en gedrukt op posters om herkenbaarheid te creëren in de stad. Op die manier worden (cultuur)toeristen, bezoekers en inwoners van Friesland gestimuleer om de elf steden en 11fountains te bezoeken en op een authentieke manier te beleven middels het verhaal van het stadsgezicht.
Om de herkenning in de stad te creëren vraagt de DMO de ondernemers om de poster op te hangen in bijvoorbeeld winkel, horecazaak of accommodatie. De verspreiding van deze poster gaat vanaf maandag 17 mei plaatsvinden via de stadsmarketeer van Dokkum: Janneke Braaksma.
Topics:Leisure, Marketing, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: DMO, Friesland, campagne, steden