Geplaatst op: 05-05-2021
Auteur: NRIT redactie

Campagne Stadsgezichten bij Friese 11fountains

DMO start campagne om authentieke beleving Friese steden te verhogen

Campagne Stadsgezichten bij Friese 11fountains
Hopelijk meer bezoekers door nieuwe campagne.
Op woensdag 12 mei 2021 lanceert Merk Fryslân de nieuwe 11fountains campagne ‘Stadsgezichten’. Het concept ‘Stadsgezichten’ richt zich op de verhalen en bewoners in de elf Friese steden en geeft ze een gezicht. Dit concept wordt in alle elf de steden uitgevoerd, verspreid over de aankomende drie jaar. Dokkum trapt af.

In overleg met Stichting Regio Marketing Toerisme (RMT) en Stichting Promotie Dokkum (SPD) is de kinderburgermeester Noardeast-Fryslân Marije Adema het Stadsgezicht voor Dokkum geworden.

Middels een inspiratievideo introduceert het bureau via de online kanalen van Visit Friesland en 11fountains het Stadsgezicht en laten we het Stadsgezicht zijn of haar verhaal vertellen over de stad en de fontein aan (cultuur)toeristen, bezoekers en inwoners van Friesland. Naast de video wordt er ook een campagnebeeld gemaakt en gedrukt op posters om herkenbaarheid te creëren in de stad. Op die manier worden (cultuur)toeristen, bezoekers en inwoners van Friesland gestimuleer om de elf steden en 11fountains te bezoeken en op een authentieke manier te beleven middels het verhaal van het stadsgezicht.

Om de herkenning in de stad te creëren vraagt de DMO de ondernemers om de poster op te hangen in bijvoorbeeld winkel, horecazaak of accommodatie. De verspreiding van deze poster gaat vanaf maandag 17 mei plaatsvinden via de stadsmarketeer van Dokkum: Janneke Braaksma.
Trefwoorden: DMO, Friesland, campagne, steden

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...