Geplaatst op: 05-05-2021
Auteur: Marc Gerlings

Eerste digitale Nationale Molendag

Eerste digitale Nationale Molendag
Je kan wel langs de molens lopen maar je mag deze niet bezoeken.
Nationale Molendag op zaterdag 8 en zondag 9 mei 2021 zal volledig ‘online’ plaatsvinden. Organisator vereniging De Hollandsche Molen heeft dit in overleg met Het Gilde van Vrijwillige Molenaars besloten vanwege de huidige coronasituatie, waarin molenbezoek niet mogelijk zal zijn. Het wordt hiermee de eerste digitale Nationale Molendag. Dat betekent dat op en rond het tweede weekend van mei uitsluitend ‘online’ van alles te beleven is. Tot maandag 10 mei is te zien wat er allemaal mogelijk is op nationalemolendag.nl

Het thema van dit jaar is ‘Ode aan de molen’. En die ode wordt op uiteenlopende manieren – digitaal – ingevuld. Zo is er op de site onder meer een molenquiz te vinden, waarin iedereen zijn molenkennis kan testen en een leuke prijs kan winnen. Verder zendt De Hollandsche Molen op zaterdag 8 mei om 11 uur een knutselprogramma van een kwartier voor kinderen uit via de website. Het filmpje is daarna te vinden op het youtube-kanaal van de vereniging. Er zijn ook wandelroutes langs molens

Molens draaien wel

Digitaal of niet, een Nationale Molendag zonder draaiende molens is niet voor te stellen. Daarom heeft de vereniging alle molenaars in het land opgeroepen hun wind- of watermolen te laten draaien. Wandelend en fietsend publiek kan dan toch zien dat het voor alle molens van Nederland, ondanks alles, een vrolijk weekend is. Wandel- en fietsroutes zijn te vinden op nationalemolendag.nl Filmpjes van het lichten van de vang (waardoor de wieken gaan draaien) zijn ook 'online' te vinden.

Voor de dag is veel promotie gemaakt, onder meer via radiostations.

De Nationale Molendag wordt georganiseerd door vereniging De Hollandsche Molen en Het Gilde van Vrijwillige Molenaars. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij. Alle informatie over Nationale Molendag is te vinden op nationalemolendag.nl
Trefwoorden: attractie, molen, digitaal, molendag, route, marketing, erfgoed

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.