Geplaatst op: 07-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Stratetch lanceert tool voor dynamisch prijsbeleid recreatiebedrijven

Stratetch lanceert tool voor dynamisch prijsbeleid recreatiebedrijven

Onlangs heeft reserveringssofwareleverancier Stratech een tool gelanceerd waarmee ondernemers in de verblijfsrecreatie eenvoudiger een dynamisch prijsbeleid kunnen voeren. Stratech Pricing stelt ze in staat met behulp van een dynamisch prijsbeleid in te spelen op vraag en aanbod en hierdoor meer omzet te genereren. 

Stratech levert voor meer dan 300 recreatiebedrijven reserveringssoftware. 

De nieuwe module Stratech Pricing geeft inzicht in de periodes met een veranderende vraag en zorgtervoor dat de recreatieondernemer op basis van data uit het reserveringssysteem Stratech-RCSEnterprise (resultaat tot nu toe), Google Analytics (inzichten in vraag en conversie) en intuïtie snel eneenvoudig prijsaanpassingen door kan voeren.

Manager Marketing & Sales Angelique Joosten van de Leistert is enthousiast: "Ik ervaar het als heel waardevol dat we eindelijk in staat zijn om te kunnen sturen op prijselasticiteit, zonder dat alleen in de vorm van kortingen te kunnen doen. De manier waarop Stratech Dynamic Pricing heeft ingestoken is prettig, je kunt zelf bepalen hoe globaal of diep je de analyse wilt maken. Zeker in Corona-tijd, waarin boekingsgedrag niet voorspelbaar is en afhangt van de maatregelen, een hele waardevolle toevoeging. Zo halen we toch een zo optimaal mogelijke omzet binnen.”

Link: https://www.stratech.nl/recreatie/software/stratech-pricing.html?utm_source=persbericht&utm_medium=referral&utm_campaign=rcse&utm_content=stratech-pricing
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, prijzen, dynamic pricing, yield

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...