Geplaatst op: 11-05-2021
Auteur: Marc Gerlings

Postillion werkt samen met NHL Stenden studenten in campagne werving talenten

Postillion zoekt met de campagne nieuwe hotello's

Postillion werkt samen met NHL Stenden studenten in campagne werving talenten
V.l.n.r. Aliisa Niittylä, Jaro Klamer en Cas van IJssel en Ettje Dittman. Foto: Postillion
Postillion Hotels en Hotel Management School NHL Stenden slaan de handen ineen en lanceren een employer branding campagne ontwikkeld door jonge Hotello's: het resultaat van de educatieve challenge The NXT CAMPAIGN. De wedstrijd is opgezet voor eerstejaars hotelmanagementstudenten en biedt hun de kans om een marketingcampagne te ontwikkelen, te testen en uit te voeren in de hospitalitysector. Het winnende team gaat op 11 mei live met de campagne via de social en online kanalen van Postillion Hotels.
 
Hotel Management School NHL Stenden en Postillion delen de visie dat de beste omgeving om te leren de praktijk is. De wedstrijd haalt eerstejaars hotelmanagementstudenten uit de virtuele  schoolbanken, om te ontdekken hoe de theorie in het werkveld wordt uitgevoerd. Deze achterliggende filosofie sluit naadloos aan op het Design Based Education (DBE) onderwijsconcept van Hotel Management School NHL Stenden. 

"Actuele vraagstukken in educatieve challenge"

Directeur Marco ten Hoor: "Wij willen dat studenten niet alleen maar met hun neus in de boeken zitten, maar juist hun toekomstige werkomgeving ervaren. Samen met medestudenten, organisaties én bedrijven, gaan onze studenten aan de slag met actuele vraagstukken en vernieuwende ideeën die in de praktijk worden getest en door middel van deze educatieve challenge uitgevoerd."

Postillion DBE Hackathon

The NXT CAMPAIGN Challenge ging eerder dit jaar in januari van start met de Postillion DBE Hackathon. Drie dagen lang werkten ongeveer honderd studenten aan een prototype voor een employer branding campagne, waarin zij hun ideeën presenteerden en onderbouwden. In dit proces werden zij begeleid door professionals uit het werkveld zoals Kim van Velzen van KIMspiration en Jeroen Kraak van Connextlab.

Een team van Design Based Education- en Hospitality experts beoordeelde de finale versies van de verschillende prototypes. Postillion koos uit de bevindingen van de jury het winnende team dat bestaat uit Ettje Dittman (Duitsland), Aliisa Niittylä (Finland), Jaro Klamer en Cas van IJssel (Nederland). Onder professionele begeleiding van Postillion en marketingbureau KIMspiration ontwikkelden zij het concept tot de huidige campagne.

Erik-Jan Ginjaar: "we zijn op zoek naar nieuwe hotello's"

Met deze campagne wil Postillion nieuwe medewerkers en stagiair(e)s aantrekken. "Wij zijn op zoek naar energieke, ambitieuze hotello's, met oog voor detail én mensen, waarmee we het verschil kunnen maken op het gebied van gastvrijheid", aldus algemeen directeur Postillion Hotels Erik-Jan Ginjaar. "In deze crisistijden is het een uitdaging om de juiste mensen te vinden. Wij merken dat de coronacrisis een carrière in de hotelbranche onzeker en daarmee minder aantrekkelijk heeft gemaakt bij jonge hotello's. Het is en blijft echter onze overtuiging dat er - virus of geen virus - altijd mogelijkheden zijn als je maar creatief en innovatief durft te denken met een flinke dosis lef. Met The NXT CAMPAIGN Challenge zetten de studenten een campagne op waarmee zij denken dat Postillion zich als werkgever aantrekkelijker in de markt kan presenteren. Daarnaast biedt dit initiatief hun de kans om rechtstreeks te leren in de praktijk."
Trefwoorden: hotel, opleiding, hotello, congres, campagne, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.