Geplaatst op: 11-05-2021
Auteur: NRIT redactie

Dag van het kasteel zet app in

Dag van het kasteel zet app in
Op 24 mei, 2e Pinksterdag, biedt de Nederlandse Kastelenstichting een geheel Covid-proof wandelconcept aan in heel Nederland. De kastelenstichting maakte nieuwe content voor de Spacetime Layers app.

"In februari zagen we al aankomen dat ons landelijk evenement ook dit jaar niet gepaard kon gaan met een fysiek bezoek aan kastelen en buitenplaatsen”, zegt Dag van het Kasteel projectleider Janneke van Dijk. "Daarom hebben we het roer omgegooid”.

De wandelingen, die gemaakt zijn met de vrijwilligers, beheerders of bewoners van de deelnemende locaties gaan over publiek toegankelijk terrein. Ze sluiten aan bij het thema van Dag van het Kasteel; Wat? Water! Hierbij gaat het om de rol van water op kastelen en buitenplaatsen.

Deze Waterwandelingen worden kosteloos aangeboden in de ‘Spacetime Layers’ app op de telefoon. Via de app kan men individueel of met een kleine groep gaan wandelen. "Deze manier, op de telefoon kennis maken met de geschiedenis van deze bijzondere plekken, is een mooi alternatief voor een persoonlijke rondleiding” zegt Janneke van Dijk. "De bezoeker komt op deze manier toch nog alles te weten over de rol die water hier speelt en dat is fijn”.

Door de flexibiliteit van het gebruik van de app kan de bezoeker ook op andere dagen erop uit trekken en genieten van een wandeling rondom kastelen en buitenplaatsen.

Je kunt aan de wandel in heel Nederland, onder meer op Ter Hooge (ZE), Slot Zuylen (UT), Epemastate (FR), Kasteel Renswoude (UT), Landgoed Bosch en Vaart (DR), Kralingse Buitenplaatsen (Z-H), Piloersemaborg (GR) en Buitenplaats Spijkerbosch (OV). 
Trefwoorden: kasteel, buitenplaats, erfgoed, klimaat, kennis, aanpak

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.