Geplaatst op: 14-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Prijzen vakantieparken stijgen

Prijzen vakantieparken stijgen

De huurprijzen van Nederlandse vakantieparken zijn sinds de coronacrisis met gemiddeld 10,5% gestegen. De parken zitten voor de meivakantie vrijwel vol. Dat meldt boekingsplatform Parkvakanties.

Uit de statistieken van Parkvakanties blijkt dat Nederlanders in de meiperiode massaal voor een vakantie in eigen land hebben gekozen. Met een bezetting van maar liefst 96 procent overstijgt deze ook de voorgaande voorjaarsvakantie. Vooral huisjes aan de kust en in de natuur zijn razend populair. "Mensen zoeken vooral naar meer luxe en minder massale parken. Men heeft geen zin om hutje-mutje met landgenoten te verblijven. Drenthe, de Achterhoek en Brabant doen het om deze reden opvallend goed momenteel”, zegt Laurens Taekema van Parkvakanties.

Uit onderzoek van Parkvakanties blijkt ook dat de prijzen voor accommodaties op Nederlandse vakantieparken sinds corona harder zijn gestegen dan ooit (gemiddeld +10,5 procent). In de meivakantie zaten er al uitschieters tussen van 25 procent of meer.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, prijzen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    16/12/24
    HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
    Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
    16/12/24
    Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
    De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
    16/12/24
    Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
    Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
    11/12/24
    Weer award voor Dark Sky Terschelling
    De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Great Stay App neemt The Digital Concierge over
    Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
    Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
    04/12/24
    Hart van Brabant gaat regio een boost geven
    De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

    ||| Agenda |||

    Momenteel geen berichten aanwezig.