Geplaatst op: 18-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe visuele identiteit voor VVV Texel

Nieuwe visuele identiteit voor VVV Texel

VVV Texel heeft een nieuwe visuele identiteit geïntroduceerd. De naam VVV is gebleven maar de pay-off is ingeruild voor een nieuwe die de lading van het eiland beter dekt. Texel is met een nieuwe commercial ook weer terug op de nationale televisie. 

VVV Texel is in 1898 opgericht. De stichting wordt ondersteund door drie strategische partners, waarin alle Texelse belanghebbenden zijn vertegenwoordigd: Gemeente Texel, veerdienst TESO en het Texels Ondernemers Platform (TOP). Deze collectieve samenwerking heeft geleid tot een krachtig platform. Waar VVV Texel voorheen traditionele informatieverschaffing en eilandpromotie als belangrijkste kerntaken had, zijn ze tegenwoordig een belangrijke speler op het gebied van accommodatieboekingen en andere diensten voor Texel. Het grootste deel van haar inkomsten haalt de VVV dan ook uit commissies op boekingen. Daarnaast groeit haar rol als waardevol toeristisch adviseur en hebben ze, in samenwerking met onze stakeholders, het kennisplatform KADO Texel gelanceerd. Hiermee zijn we getransformeerd tot een volwaardig marketingplatform. Het platform richt zich op gast, ondernemer én inwoner van Texel. 

VVV-merk blijft

Met de nieuwe visuele identiteit wil de VVV nog beter uitdragen wie ze zijn en waar ze voor staan. De VVV heeft tegelijkertijd een nieuwe website en boekingstool live gezet. De naam VVV is gebleven. Uit consumentenonderzoek bleek een overweldigende steun voor de naam VVV Texel. Zowel bij ouderen als jongeren in binnen- en buitenland. Mede vanwege de onafhankelijke en betrouwbare uitstraling van het VVV-merk. 

"We hebben de merknaam intact gehouden maar deze qua design helemaal vernieuwd”, vertelt directeur Frank Spooren. De pay-off was ‘Tijd voor Texel’ en die wordt ingeruild voor "Hier vind je meer’. "Iedereen die op Texel komt, vind het Nederland in het klein en het meest veelzijdige Waddeneiland. Je vindt er altijd meer dan je had verwacht. Bovendien slaat de pay-off ook op onze eigen organisatie. Want mensen verwachten niet dat we zoveel doen. Zoals het boeken van een accommodatie of tickets voor een daguitstap.” 

Op televisie

VVV Texel gaat twee weken lang op televisie reclame maken voor een vakantie op het eiland. Daarin staan eilanders centraal: de boswachter, de schapenboer, de strandjutter en chef-kok. "Dat trekken we helemaal door in onze socials en onze nieuwsbrief. Daarmee willen we consumenten laten zien dat ze meer vinden op Texel. Het eiland is meer dan het strand en een natuurgebied", aldus Spooren.


One-stop-shop

Spoorens ambitie is dat de consument bij de VVV een platform aantreft waar ze alles kunnen vinden voor een perfecte vakantie. "Dat betekent dat je je accommodatie bij ons kunt boeken maar ook je parkeervignet kunt kopen of je fiets kunt huren bij de lokale fietsverhuurders. We willen alle ondernemers meenemen in ons platform. Zodat we op die manier de consument en de ondernemer bij elkaar kunnen brengen. Die one-stop-shop is onverminderde ons doel waar we voor aan het werk zijn." Uiteindelijk wil Spooren de website doorontwikkelen tot een heel intelligent digitaal platform waar complexe algoritmes onder liggen. "Dat gasten ons platform weten te vinden waar het om de persoon in kwestie gaat waar we heel veel zaken al voor ze kunnen invullen op basis van hun persoonlijke interesse.” 

Niet meer, niet minder, maar beter

Groei is ook voor Texel geen doelstelling. "Niet meer, niet minder, maar beter,” vat Spooren de ambitie samen. "We moeten Texel, Texel laten zijn en vasthouden aan de kernwaarden van het eiland. Dat is toch de rust, de ruimte, de natuur en de ontspanning. We moeten voorkomen dat we de fout maken door alleen in kwantitatieve doelstellingen te denken en te werken. We moeten geen Scheveningen in eilandvorm worden. Dan word je een minder onderscheidende bestemming. Dat unieke plekje moet je blijven vasthouden.” 

Deze nieuwe stappen zijn voor VVV Texel geen eindstation. Spooren: "We moeten ons als organisatie continu blijven doorontwikkelen om relevant te blijven. Want als wij het niet doen dan worden we ingehaald door een andere partij als Booking.com, Airbnb of Belvilla die de komende jaren grote stappen gaan maken. Wij moeten dat gewoon voor zijn.” 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's, dmo's, noord-holland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.