Geplaatst op: 19-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nog veel vakantieplannen boven de markt

Nog veel vakantieplannen boven de markt
Photo by Ash Cakes from Pexels

Tweederde van de Nederlanders heeft vakantieplannen. Van hen blijft 46% in Nederland. De onzekerheid rond corona heeft voor 70% van hen de doorslag voor een binnenlandse vakantie gegeven. Dat blijkt uit onderzoek van Independer, uitgevoerd door onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht

37% wil nog boeken

Uit het onderzoek, dat na de laatste persconferentie van 11 mei werd uitgevoerd, blijkt dat 30% van de Nederlanders zijn zomervakantie inmiddels heeft geboekt. En 37% zegt dit nog te gaan doen. Alles bij elkaar gaat 67% van de Nederlanders dit jaar op zomervakantie. Maar liefst 46% van deze vakantiegangers geeft aan deze zomer in Nederland te blijven. Dat komt overeen met eerder onderzoek half april van Trends & Tourism. Opvallend is dat vrouwen (54%) vaker kiezen voor een zomervakantie in Nederland dan mannen (38%). 

Nederland een veilige keuze

Verreweg de meeste mensen (70%) die in Nederland willen blijven noemen onzekerheid rondom corona de reden voor die keus. Bas Knopperts van Independer begrijpt de veelgemaakte keuze voor Nederland. "Het nu boeken van Nederlandse zomervakantie biedt veel mensen toch een stukje vakantiezekerheid. Omdat de coronasituatie per vakantieland zomaar kan veranderen, is het niet altijd zeker dat je de buitenlandreis die je nu boekt in de zomer nog wel kunt maken. En als je je buitenlandvakantie moet cancelen, dan wordt het lastig om op dat moment nog een vrije en betaalbare accommodatie in Nederland te vinden.”

Veel reisverzekeringen afgesloten

Independer ziet die onzekerheid ook terug in de vragen rond reisverzekeringen. Zo zegt 70% van de ondervraagden, die sinds het begin van de coronacrisis een reisverzekering afsloten, dat corona een belangrijke reden – of zelfs de enige reden – was om dit te doen.Sinds premier Rutte op de persconferentie van 11 mei reisversoepelingen aankondigde ziet Independer de belangstelling voor reisverzekeringen snel toenemen. Knopperts: "Sinds de boodschap dat mensen weer mogen reizen naar landen met weinig besmettingen (code geel) zagen wij een verdubbeling van het aantal afgesloten reisverzekeringen, en die aantallen nemen elke dag toe.”

Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, vakantieplannen, verzekeringen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.