Geplaatst op: 21-05-2021
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam heeft parkconciërges

Nieuwe vorm van toezicht op populaire parken

Amsterdam heeft parkconciërges
Vondelpark.
Voor veel mensen is een park een plek om vrienden te ontmoeten, te wandelen, sporten, spelen of de hond uit te laten. Gemeente Amsterdam ziet de druk op de parken toenemen. 'We willen goed zorgen voor die gedeelde achtertuin en hebben daarom in 7 parken een parkconciërge aangesteld. Die weten alles over het park, zien wat er nodig is en zijn een aanspreekpunt voor de mensen die het park bezoeken.'

Je vindt parkconciërges in het Oosterpark, het Noorderpark, het Westerpark, het Rembrandtpark, het Vondelpark, het Amstelpark, het Nelson Mandelapark en het nieuwe park op de Gaasperdammertunnel.

Functie: Vraagbaak en aanspreekpunt

De parkconciërges zijn het gezicht van het park. Hij of zij is regelmatig in het park te zien. Een soort boswachter, maar dan van een ieniemienie bos. Net als een boswachter kent de parkconciërge het park op zijn of haar duimpje en de geschiedenis ervan. Dat is leuk voor wie een vraag heeft over het park of het groen. Voor de vrijwilligers en de mensen die iets in het park willen organiseren is het handig om een aanspreekpunt te hebben.

Signaleren en controleren

Naast de functie als vraagbaak en centraal aanspreekpunt heeft de parkconciërge ook een taak als beheerder. Hij of zij houdt in de gaten dat het park opgeruimd is en de bankjes, speeltoestellen en alle andere parkinrichting schoon en heel zijn. Als het nodig is spreekt de parkconciërge bezoekers aan op hun gedrag.

De eerste parkconciërge zijn in maart gestart en het team is nu compleet, meldt gemeente Amsterdam. Ze zijn herkenbaar aan de oranje jas met ‘Parkconciërge’ erop.
Trefwoorden: park, beleid, drukte, toezicht, recreatie

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.